خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

سلامت اولویت برنامه ششم توسعه است

سلامت اولویت برنامه ششم توسعه است
کد خبر : ۳۵۲۴۶۳

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله سلامت از اولویت‌های مهم برنامه ششم توسعه است گفت: در این راستا ۶۸۰۰ تخت بیمارستانی تکمیل و توسعه بیمه سلامت با تکیه بر دانش‌های نو و فعالیت دانش‌بنیان در درمان، تجهیزات پزشکی و دارو انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلیمن مجید، انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور ، در همایش مغز استخوان و جشن ۲۵ سالگی پیوند سلول‌های بنیادین، اظهار کرد: ۲۵ سال است که نهال پیوند سلول‌های بنیادین توسط استاد قوام‌زاده در کشور کاشته شده و در این مدت بیش از ۵ هزار انسان از میوه این نهال که‌‌ همان حیات و زندگی است برخوردار شده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم دو مسئله مهم در اولویت‌های این دولت قرار داشت که نکته اول در عرصه بین‌المللی و دیپلماسی بود که بیماری صعب‌العلاجی که در مسئله هسته‌ای وجود داشت و دولت برای آن یک تیم پزشکی ماهر ایجاد کرد و بر ای جراحی این غده بدخیم که همه کشور  را فرا گرفته ، یک تیم پزشکی حاذق را مسئول کرد ،تا در حدود دو سال و چند ماه با تلاش این عزیزان بالاخره شاهد جراحی این غده بدخیم و درمان آن بودیم و دراین راستا فرجام ما به برجام رسید.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه امروز  دیپلماسی موجب شده است که تحریم‌ها برداشته شود گفت: امیدواریم در پساتحریم بتوانیم در گسترش سرمایه‌گذاری، بهبود اشتغال و توسعه تعاون علمی و پزشکی  قدم‌های موثری برداریم.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم دور خود حصار بکشیم و بگوییم از صفر تا صد همه کار‌ها را خودمان انجام می‌دهیم. این مسئله نزد خدا و پیامبر هم پسندیده نبود به طوری که سفارش شده علم اگر در چین باشد باید برای دستیابی به آن تلاش کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر با برداشته شدن تحریم‌ها و مسافرت هرروزه سران کشورهای دنیا به ایران و مسئولان ایرانی به دیگر کشور‌ها شرایط مساعدی برای رشد فضای علمی کشور فراهم شده است.

وی ادامه داد: در مسائل داخلی یکی از اولویت‌های رئیس جمهور همواره عرصه سلامت بوده و هست و با همه کمبود‌ها، اجرای طرح تحول سلامت را شاهد بودیم که رضایتمندی شهروندان را در پی داشت و موجب کاهش ۳۷ درصدی سهم پرداخت مردم به حدود ۸ درصد شد و تقریباً توسعه بیمه همگانی را به طوری که پوشش کامل بیمه‌ای انجام شود را در کشور مشاهده کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در ادامه اظهار داشت: در برنامه ششم مسئله سلامت از اولویت‌های اصلی است که به آن پرداخته خواهد شد و در راستای آن ۶۸۰۰ تخت بیمارستانی باید تکمیل شود و توسعه بیمه سلامت با تکیه بر دانش‌های نو و فعالیت‌های دانش‌بنیان چه در درمان و چه در تجهیزات پزشکی و دارو باید از اولویت‌های این برنامه باشد.

وی در پایان تصریح کرد: آغوش دولت برای پیشنهادات سازنده متخصصین، دانشجویان و خیرین عرصه سلامت باز است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز