خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی خبر داد:

آیت‌الله مفتح عامل وحدت حوزه و دانشگاه شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۹۰۹

نماینده ولی فقیه در گیلان به حضور حوزویان در دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مفتح عامل وحدت حوزه و دانشگاه شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با استادان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های گیلان به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با گرامی‌داشت این روز اظهار کرد: حرف‌های حوزه و دانشگاه باید منطقی و علمی باشد.

وی به ادعای بعضی از افراد مبنی براینکه علم با دین سازگار نیست، اشاره کرد و افزود: برخی ادعا می‌کنند روزگار دین سپری شده و اکنون دوران علم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بزرگ‌ترین دانشمندان ما که کتاب آنها سال‌های متمادی در دانشگاه‌های غرب تدریس شده حوزوی بودند، تصریح کرد: بوعلی سینا، شیخ بهایی، خواجه نصیرالدین طوسی و ... دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه بودند و اکنون از علوم آنها در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

آیت‌الله قربانی به تنظیم تمام ریزه‌کاری‌ها در آفرینش توسط خداوند اشاره کرد و گفت: کتاب تشریح و کتاب تکوین هر دو با قلم وحیانی خداوند نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه در گذشته با همدیگر تعارضی نداشتند، بیان کرد: علم با دین اختلاف و نزاع ندارد زیرا بین کتاب تکوین و تشریح الهی تضادی نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، اختلاف بین حوزه و دانشگاه را از زمان ورود مسائل از دنیای غرب دانست و خاطرنشان کرد: نخستین سوره‌ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد مربوط به علم است.

آیت‌الله قربانی، علم را زاییده کتاب تکوین و تشریح الهی خواند و یادآور شد: در گذشته دشمنان با القائاتی که به وجود آوردند توانستند حوزه را از دانشگاه جدا کنند.

وی با بیان اینکه بزرگانی مانند امام(ره) و سید محمدتقی خوانساری از حوزه‌های علمیه پدید آمدند، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه درس زندگی، جهاد و ... را ارائه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وقوع انقلاب اسلامی توسط امام(ره) پس از 14 قرن اشاره کرد و افزود: امروز انقلاب اسلامی نقطه امید مردم دنیا شده است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه امام(ره) با تحصیل در حوزه‌های علمیه توانست عظمتی در دنیا به وجود آورد، تصریح کرد: انقلابیون دنیا به انقلاب اسلامی امیدوار هستند.

وی به ترور آیت‌الله مفتح توسط افراد دارای فکر منجمد و اجیر شده توسط استعمار اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مفتح عامل وحدت حوزه و دانشگاه شد.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه علم با علم تعارضی ندارد، بیان کرد: علم با جهل در تعارض است و هیچ‌وقت علوم تجربی با اسلام در تعارض نیستند.

آیت‌الله قربانی به حضور حوزویان در دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و متذکر شد: هر کدام امتیازی دارند و باید در قلمرو خود حرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز