خبرگزاری کار ایران

پس از پایان ماه صفر برگزار می شود؛

جشن شکرانه برداشت زیتون در رودبار

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۷۳

با قلمه‌های تولیدی زیتون در رودبار، اکنون در۲۶ استان دیگرنیز زیتون کشت می‌شود.

فرماندار رودبار گفت: جشن شکرانه برداشت زیتون پس از پایان ماه صفر در رودبار برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رودبار، سیدمحمد احمدی درجلسه هماهنگی جشن شکرانه برداشت زیتون اظهار کرد: باغداران این شهرستان بعد از محرم و صفر به پاس برداشت ۱۵هزار تن نعمت زیتون عاری از آفت سجده شکر به درگاه خداوند کریم به جا می‌آورند.

وی با بیان اینکه باغداران رودباری امسال بعد از چند سال کامشان با میوه خوب، با کیفیت و سالم شیرین شده افزود: امسال برداشت زیتون خوراکی و کنسروی با پایان ایام سوگواری و عزاداری خاندان رسول مکرم اسلام توام گشته است.

احمدی خاطر نشان کرد: باغداران و کشاورزان رودباری که همراه با دیگر مسلمانان سوگوار حسین ابن علی(ع) و یاران باوفایش هستند، بعد از ماه محرم وصفر جشن پایان برداشت این میوه قرآنی را برگزار می کنند.

وی با اشاره به اینکه با قلمه‌های تولیدی در رودبار، اکنون در۲۶ استان دیگرنیز زیتون کشت می‌شود، افزود: باید بدانیم که خاستگاه زیتون رودباراست و این شهر را به زیتونش می‌شناسند.

فرماندار رودبار همچنین از ظرفیت سنجی و برنامه ریزی برای تولیدفرآورده‌های زیتون در یک مکان مناسب برای رونق اقتصاد در این بخش خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز