خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

جهاد و مبارزه در راه خدا مکتب شهید سلیمانی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۶۰۵

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: جهاد،مبارزه در راه خدا، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انسانی مکتب شهید سلیمانی بوده است.

به گزارش ایلنا از رشت، یاسر تقوی امروز در جمع قاریان قرآن و مراسم یادبود زائران مظلوم مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مطالعه و تفکر اولین توصیه خداوند متعال به رسول و فرستاده‌اش حضرت محمد (ص) بوده است.

تقوی با بیان اینکه عصر جاهلیت با دوره ظهور اسلام تفاوت‌های آشکاری داشت، افزود: نزول آیات نورانی کلام الله مجید و گسترش فرهنگ مطالعه و خوانش این آیات در میان جامعه آن زمان و آگاهی مردم را از مهمترین این تفاوت‌ها است.

تقوی آگاهی‌های فردی و اجتماعی را حاصل مطالعه و تفکر دانست و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان حمایت از فعالیت‌های محافل متعدد ادبی و قرآنی است.

وی بر ضرورت تشکیل محافل قرآنی به صورت منظم با حضور قاریان، علاقمندان به کلام وحی و کتابداران و کتابخوانان تاکید کرد و افزود: مجموعه کتابخانه ها برای هر نوع کمک و حمایت از این محافل آمادگی دارد.

تقوی با محکوم کردم جنایت اخیر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن جمعی از هموطنان و زائرین مرقد مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: این اقدامات نشان دهنده ضعف و درماندگی استکبار است.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم در خصوص جایگاه عظیم انسان‌های وارسته در نزد خداوند متعال، سردار شهید سلیمانی یکی از دعوت شدگان به حریم امن الهی دانست و گفت: با تفکر و در این آیات نورانی و تاکید علما و اندیشمندان جهان اسلام، بیش از پیش به این حقیقت می رسیم که شهید سلیمانی حرم است و مکتب وی جهاد، مبارزه در راه خدا، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انسانی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز