خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری انتقاد کرد:

همسویی پنهان صدا و سیما و دولت علیه منافع صنفی کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۹۵

«کرسی‌های برنامه مناظره طوری میان طرفداران و مخالفان قانون کار تقسیم شده بود که در نهایت قانون کار برای مخاطبان برنامه به عنوان یک مانع معرفی شود.»

یک فعال صنفی کارگری معقتد است در برنامه مناظره که روز جمعه از سیما پخش شد، قانون کار به عنوان معضل تولید معرفی شد.

«علی خدایی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: اگر سازمان صدا و سیما قصد دارد تا میزان تاثیر قانون کار در روند تولید را بررسی کند، می بایست از مدافعان و مخالفان این قانون به نسبت مساوی برای شرکت در برنامه دعوت می کرد.

وی افزود: اینکه در یک برنامه تلویزیونی مناظره، تعداد کرسی های شرکت کنندگان میان مخالفان و موافقان قانون کار تقسیم شود یک اصل است اما اینکه بیشتر کرسی ها بصورت نابرابر در اختیار مخالفان قانون کار قرار بگیرد نشان دهنده رویکرد این برنامه است.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار محور شهر ری افزود: کرسی های برنامه مناظره طوری میان طرفداران و مخالفان قانون کار تقسیم شده بود که در نهایت قانون کار برای مخاطبان برنامه به عنوان یک مانع معرفی شود.

وی افزود: اگر واقعا نیت تهیه کنندگان برنامه مناظره رعایت بی طرفی بود چرا تنها یک نماینده کارگری را در مقابل چهار مخالف قانون کار به این برنامه دعوت کرده بودند.

وی افزود: اگر دست اندرکاران این برنامه و یا مشاوران آنها حداقل یکبار قانون کار را ورق می زدند می فهمیدند که به موجب همین قانون دست کم هم اکنون چهار تشکل در زمینه پیگیری مطالبات صنفی کارگران شاغل و بازنشسته فعالیت دارند.

وی ادامه اداد: نمی‌پرسیم که مسئولان برنامه مناظره با چه سیاستی تنها میهمان کارگری خود را از کانون عالی انجمن های صنفی کارگری انتخاب کرده اند اما حق داریم که بپرسیم چرا فقط یکی از پنج کرسی برنامه را به کارگران اختصاص داده بودند.

خدایی در عین حال از خالی بودن جای نماینده وزارت کار در این برنامه با وجود همسو بودن موضع این دو نهاد در قبال قانون کار به عنوان یک اقدام هماهنگ یاد کرد و افزود: از یکسو مطابق قانون کار وزارت کار مجری اصلی این قانون است و از سوی دیگر طبق اخبار منتشر شده مسئولان این وزارت خانه هم اکنون اقدام برای بازبینی در این قانون را آغاز کرده اند بنابراین پذیرفتنی نیست که وزارت کار به دلیل پس گرفته شدن لایحه اصلاح قانون کار از حضور در برنامه مربوط به قانون کار اجتناب کند.

وی همچنین از اینکه هیچکدام از دو نماینده مجلسی که در برنامه مناظره شرکت داشتند، در کمسیون اجتماعی مجلس عضویت نداشتند به عنوان یکی دیگر ایرادات این برنامه یاد کرد و افزود: وقتی که بررسی قانون کار وظیفه تخصصی کمسیون اجتماعی مجلس است چرا دست اندرکاران این برنامه از اعضای این کمسیون دعوت نکرده بودند.

وی تصریح کرد: وقتی مجموع این وقایع را کنار هم بگذاریم به این نتیجه خواهیم رسید که برنامه روز گذشته مناظره بیشتر با این هدف تولید شد که قانون کار را به عنوان یک مانع تولید معرفی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز