خبرگزاری کار ایران

فروش ۱۷ میلیارد ریالی صنایع‌دستی خراسان شمالی در نمایشگاه گردشگری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۸۰

خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از فروش بیش از ۱۷ میلیارد ریال صنایع‌دستی استان در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسنا،‌ علی مستوفیان اظهار کرد: غرفه های مختص به خراسان شمالی و محصولاتی که در آن ها عرضه شد، مورد استقبال بازدیدکنندگان از استان های مختلف قرار گرفت و ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال صنایع‌دستی در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به فروش رفت.

وی با بیان اینکه بیشترین صنایع‌دستی فروخته شده در نمایشگاه، گلیم و رودوزی سنتی بود، بیان کرد: صنایع‌دستی عرضه شده در نمایشگاه شامل دست بافته‌های داری، دست بافته‌های ترکمن، نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، صنایع خلاق صنایع‌دستی، سراجی سنتی و محصولات خانه ترویج صنایع‌دستی بود.

مستوفیان با اشاره به استقبال عمومی از خرید محصولات صنایع‌دستی استان، افزود: این نمایشگاه هم‌زمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ بهمن‌ماه در تهران برگزار شد.

مستوفیان یادآور شد: بیش از ۱۸ هزار هنرمند در ۶۹ رشته در سطح استان در رشته‌های گلیم‌بافی، نساجی سنتی، ساخت سازه های سنتی، ساخت زیورآلات، چرم دست‌دوز و سنگ‌های قیمتی در استان مشغول به فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز