خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بررسی و مراقبت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی کرمان

احتمال شیوع بیماری لمپی اسکین در گاوداری ها

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۵۵۰

بیماری لمپی اسکین یکی از بیماری ویروسی و پوستی در گاو است که عمدتا بوسیله پشه ها و همچنین تماس با دام بیمار یا محصولات خام دامی آلوده به ویروس منتقل می گردد

رئیس اداره بررسی و مراقبت بیماری های دامی اداره دامپزشکی گفت: خوشبختانه این بیماری از دام به انسان قابل انتقال نبوده و تهدیدی برای انسان بشمار نمی آید اما بدلیل میزان واگیری بالا، تلفات، کاهش تولید و هزینه های درمان منجر به خسارات اقتصادی شدیدی در دامداری می گردد.

به گزارش ایلنا ازکرمان کاظمی نیا افزود: با توجه به رخداد مواردی از این بیماری در کشور و همچنین شناسایی یک مورد مشکوک از بیماری در شهرستان انار اقدامات کنترلی و پیشگیرانه بوسیله اداره دامپزشکی استان در حال اجرا می باشد.

وی گفت: به برخی از این اقدامات نظیر بازدید مستمر کارشناسان از دامداریها جهت تشخیص سریع و مدیریت بیماری، سم پاشی، واکسیناسیون دامها و همچنین آموزش دامداران تاکید کرد.

وی تصریح نمود: در جهت کنترل و پیشگیری از وقوع بیماری همکاری دامداران محترم و گزارش سریع موارد مشکوک به شبکه های دامپزشکی شهرستان، اهمیت بسزایی دارد. دکتر کاظمی نیا همچنین از دامداران خواست: با توجه به تاثیر بسیار زیاد جابجایی دام در انتشار بیماری، پرهیز از جابجایی غیر مجاز دام بایستی مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی نیا در پایان یاداور شد: سم پاشی اماکن دامی در جهت از بین بردن عوامل انتقال بیماری از اقدامات موثر در کنترل بیماری می باشد باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز