خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت استان:

کرمانشاه با سرعت بالایی در حال "پیر شدن" است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۲۸۶

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به روند سریع پیشروی کشور به سمت سالمندی، گفت: کرمانشاه با شتاب بیشتری در حال پیر شدن است و نرخ باروری آن نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا در جمع خبرنگاران با اشاره به روند نگران کننده سالمندی جمعیت کشور گفت: در حال حاضر نرخ بارداری در کشور ۱.۷ و در استان کرمانشاه ۱.۵۱ است.

وی افزود: استاندارد نرخ باروری در کشور ۲.۴ لحاظ شده، اما برای نگه داشتن وضعیت کشور در شرایط مطلوب باید به نرخ جایگزین ۲.۱ برسیم و در این بین بر اساس آمار ارائه شده در استان‌ها می‌توان گفت که استان کرمانشاه در نرخ جمعیت و باروی وضعیت مناسبی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه جمعیت استان کرمانشاه با روند تدریجی در حال پیر شدن است، تصریح کرد: در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت استان کرمانشاه پیر بوده که پیش بینی شده با این روند تا سال ۲۰۳۰ این رقم به ۳۰ درصد برسد.

شکیبا خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه با روند رو به پیری که در پیش گرفته وضعیت بسیار خطرناکی داشته و تنها هفت تا هشت سال فرصت جبران و جلوگیری از پیری و کاهش جمعیت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سطح رفاه و اقتصادی در کاهش تعداد فرزندآوری تأثیری ندارد، متذکر شد: شغل، وضعیت و سطح رفاهی بالا تأثیر در فرزندآوری نداشته و غالباً در خانواده‌های مرفه به لحاظ اقتصادی می‌بینیم که فرزند آوری بسیار اندک صورت می‌گیرد و در خوشبینانه‌ترین حالت این خانواده‌ها تنها ۲ فرزند دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز