خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور؛

جایزه ملی محیط زیست کشور به کردستان اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۸۳۰

انجمن سبز چیا مریوان به پاس تلاش و کوشش در راستای فعالیت های زیست محیطی به ویژه اقدامات و فرهنگ سازی خودداری از شکار و فعالیت های مؤثر برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس، صاحب جایزه ملی محیط زیست شد.

طی مراسمی با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، جایزه ملی محیط زیست کشور به کردستان اهدا شد.

مدیر کل محیط زیست کردستان در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست در راستای افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه برای حفظ محیط زیست کشور اقدام به برگزاری نهمین جایزه ملی محیط زیست کرد.

وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست به استناد ماده ۴۶ آئین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و به پاس قدردانی از تلاش کسانی که در راه حفاظت از محیط زیست راهگشا بوده و تاثیرات علمی و فرهنگی بسزایی داشته اند، روز شنبه ۱۰ خردادماه و در آستانه روز جهانی محیط زیست، برندگان نهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست را معرفی کرد.

قادری افزود: در این مراسم جایزه ملی محیط زیست کشور، به پاس تلاش و کوشش در راستای فعالیت های زیست محیطی به ویژه اقدامات و فرهنگ سازی خودداری از شکار و فعالیت های مؤثر برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس، به انجمن سبز چیا مریوان اهدا شد.

وی یادآور شد: این مراسم در محل سازمان حفاظت محیط زیست ایران در پارک پردیسان با حضور رئیس جمهور ایران، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، مدیران کل ستادی و استانی، کارکنان و محیط بانان سازمان حفاظت محیط‌زیست و همچنین جمعی از تشکل های مردمی محیط‌زیست برگزار شد.

به گزارش ایلنا، انجمن سبز چیا مریوان به خاطر انجام فعالیت های ذیل رتبه اول بخش سازمان های مردم نهاد را از آن خود کرد:
* انجام فعالیت های گسترده اجرایی، آموزشی و توسعه و ترویج همکاری های مردمی برای حفظ محیط زیست غرب کشور.
* راه اندازی جنبش تفنگ کشان با هدف توقف شکار حیات وحش در منطقه.
* رها سازی پرندگان و حیوانات در اسارت.
* فعالیت های آموزشی و اجرایی برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگروس و افزایش سطوح بالای مشارکت در میان اقشار مختلف جامعه.
* نهال کاری در مناطق جنگلی آسیب دیده.
* آموزش جوامع محلی در خصوص مسایل مربوط به شکار حیات وحش، آتش سوزی جنگل و نحوه مقابله با آن.
* اجرای طرح های پاکسازی در منطقه و آموزش جوامع محلی در زمینه زباله و بازیافت.
* انتشار ۷۰ شماره از ویژه نامه تحلیلی - خبری " چیا "
*همکاری با اساتید دانشگاه ها، پژوهشگران و محققان در زمینه های مختلف محیط زیست به ویژه در رابطه با تالاب زریبار
* توزیع وپخش کیسه زباله وبروشور آموزشی(نحوه رفتار با تفریحگاه¬ها) در روز انس با طبیعت و اکثر جمعه های فصل بهار با استقرار اکیب های فعال در خروجی های شهر و تفریحگاه های عمده شهرستان های مریوان و سروآباد
*‌پاکسازی هر ساله ی معابر عمومی شهر مریوان و مسیر و محوطه تالاب زریبار و همچنین روستاهای منطقه با همکاری عموم مردم تحت عنوان " روستا تکانی " با هدف ارتقاء سطح فرهنگ زیست محیطی و رعایت حقوق شهروندی. لازم به ذکر است که روستا تکانی اینک در بسیاری از روستاها به امری عمومی و هرساله تبدیل شده است.
* برگزاری نمایشگاه عکس د‌ر‌مورد‌آتش سوزی جنگل های شهرستان مریوان و اطفای داوطلبانه حریق به صورت خیابانی در سطح شهر مریوان، سالن های اجتماعات شهر مریوان و سنندج و همچنین چندین دانشگاه سطح کشور(سنندج، تبریز، اصفهان، رامسر و…).
* سخنرانی و آموزش زیست محیطی در مدارس، مساجد و سطح روستا ها به مناسبت های گوناگون زیست محیطی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز