خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان مطرح کرد:

افزایش ۲۹ درصدی مرگ‌های ناشی از تصادفات در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۸

در شش ماه اول سال جاری ۱۵ نفر در استان بر اثر حوادثناشی از کار جان خود را از دست دادند.

ایلنا: مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان گفت: در شش ماه اول سال میزان مرگ‌های ناشی از تصادفات در استان نسبت به سال قبل با ۲۹ درصد افزایش روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، غلامرضا همایون‌پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج، به بیان مقایسه معاینات پزشکی قانونی استان در شش ماه اول سال نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل پرداخت و تصریح کرد: معاینات انجام شده شامل بخش‌های سرپایی و فوتی هستند.
وی با عنوان رشد ۳درصدی معاینات سرپایی در استان افزود: در شش ماهه اول سال قبل، ۱۸ هزار و ۶۲۵ مورد معاینه سرپایی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام گرفته‌ بود که این رقم در شش ماه اول سال به ۱۹ هزار و ۱۳۳ نفر رسید.
همایون‌پور ادامه داد: از معاینات سرپایی انجام شده در این مدت نسبت به مدت مشابه آن، از نظر نزاع ۵درصد رشد و در زمینه مصدومین تصادفات نیز ۹ درصد افزایش مشاهده می‌شود.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در شش ماه اول سال جاری ۱۵ نفر در استان بر اثر حوادثناشی از کار جان خود را از دست دادند، گفت: این رقم در مقایسه با شش ماه اول سال ۹۱ که تعداد فوتی‌های ناشی از حوادثکار ۲۸ نفر بود، ۴۸ درصد کاهش یافته است.
وی همچنین با اشاره به فوتی‌های ناشی از حوادثسوختگی در استان بیان داشت: در سال گذشته ۱۳ نفر بر اثر سوختگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سال ۹۱ که تعداد فوتی‌های ناشی از سوختگی ۱۲ نفر بود، ۸ درصد کاهش یافته ‌است.
همایون‌پور ادامه داد: امسال ۲۵۸ نفر در حوادثرانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که ۲۰۰ نفر است، ۲۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه در شش ماه اول سال امسال شاهد کاهش ۷ درصدی غرق شدگی در کردستان بوده‌ایم، یاداور شد: در شش ماه اول سال ۱۵ نفر و در سال قبل از آن نیز ۱۴ نفر از شهروندان به علت غرق شدگی جان باختند.
وی افزود: معاینات سرپایی استان در سال قبل با آمار ۱۸ هزار و ۶۲۵ مورد و امسال با افزایش ۵۰۸ نفر شاهد رشد ۳ درصدی در استان بوده که در این میان مردم شهرستان‌های دیواندره و مریوان رکورددار بوده‌اند.
همایون‌پور در پایان با بیان اینکه معاینات فوتی نیز در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۹ درصد افزایش داشته خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش کمترین معاینات فوتی مربوط به شهرستان‌های بیجار و کامیاران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز