خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار:

برگزاری دوره ضمن خدمت روش تدریس کتب جدید سواد آموزی در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۲۱

رئیس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، از برگزاری نخستین دوره ضمن خدمت روش تدریس کتب سوادآموزی در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، از برگزاری نخستین دوره ضمن خدمت روش تدریس کتب سوادآموزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «روح الله روحانی» در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: در این دوره بیش از ۶۰ نفر بانوان علاقمند به تدریس در نهضت سواد آموزی طی سه روز دوره‌های آموزشی را فرا گرفتند.

وی افزود: ملیکه معارفی مربی نخستین دوره ضمن خدمت روش تدریس کتب سواد آموزی آموزش‌های صحیح و دقیق جهت یادگیری آموزش دهندگان برای تدریس به فراگیران مطالب ارزشمندی را ارائه کردند.

به گفته وی، در این دوره سه روزه آموزش کتب فارسی، ریاضی و قرآنی با استفاده از وسایل مورد نیاز و قابل درک برای سوادآموزان توسط مربی به آموزش دهندگان انجام شد.

رئیس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، آزمون کتبی سوادآموزی را ۲۶ مرداد و آزمون انتقال را ۲۵ مرداد ماه اعلام کرد.

روحانی گفت: در این دوره رشته‌های کار‌شناسی و ارشد علوم انسانی وعلوم تربیتی با آمادگی علمی، روش تدریس، برگزاری دوره‌های قرآنی و عملکرد صحیح و رفتارهای اسلامی و اخلاقی آشنا می‌شوند.

وی، رعایت شئونات اخلاقی در فرهنگ اسلامی، ایجاد علاقه و انگیزه برای تحصیلان، حضور مرتب در کلاس‌ها، پرهیز هرگونه موارد آموزشی غیر از کتب درسی و اجرای دقیق امتحانات را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد.

رئیس سابق اداره آموزش و پرورش کاشان نیز، یکی از آرزوهای بزرگ امام راحل و مقام معظم رهبری را نبودن حتی یک نفر بی‌سواد در جامعه عنوان کرد.

حسین حنطه‌ای، ضمن اشاره به اینکه متاسفانه هنوز در جامعه افراد بی‌سواد و کم سواد وجود دارند گفت: امید است با اشتغالزایی برای جوانانی که با عشق و علاقه مدارج دانشگاهی را گرفته تا در راستای آموزش و پرورش گام‌های محکمی را بردارند جای نگرانی برای افراد کم سواد و بی‌سواد وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: طبق آمارهای ارائه شده و تلاش‌های بسیار، جامعه هنوز نیازمند به آموزش دهنده در نقاط مختلف است.

به گفته وی، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد برطرف شدن مشکل بی‌سوادی و کم سوادی در شهر و جامعه‌مان باشیم.

مسئول سامانه سوادآموزی، یکی از اهداف ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه را بنیادی کردن سواد آموزی و آموزش در کلاس‌های یادگیری دانست.

محمد رضا مهدی‌پور، ضمن اشاره به سفارش‌های بسیاری که در اسلام به سواد آموزی شده است گفت: تنها موردی که هیچگونه محدودیت زمانی، مکانی، جنسیتی و دینی ندارد «علم» است.

وی به دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و پایانی در قدیم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دوره‌های آموزشی به یک دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم تغییر پیدا کرده است.

به گفته وی، برگزاری کلاس‌های سوادآموزی و ساعت تشکیل کلاس طبق دلخواه و توافق با سوادآموز و آموزش دهنده است.

مسئول سامانه سوادآموزی، ایجاد علاقمندی، جذب فراگیران، حس روان‌شناسی و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها را در برگزاری کلاس‌های درس حائز اهمیت دانست.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان، ضمن اشاره به شاخصه‌های بی‌سوادی در جامعه گفت: با توجه به اینکه در قدیم سواد لازم وجود نداشته کشورهای دیگر از لحاظ سواد بر ما احاطه داشته‌اند.

محمود خدمتی، حضور پزشکان غیر مسلمان در کشور ایران برای معاینه خواهران و زنان جامعه را ریشه در کم سوادی رشته پزشکی قبل از انقلاب دانست و افزود: خوشبختانه در حال حاضر ایران صادر کننده تکنولوژی پزشکی دنیا و تهران عضو گردشگری پزشکی است.

وی شغل معلمی را بسیار ارزشمند دانست و هیچ شغل و حرفه‌ای را در برابر آن یکسان و آموزش و پرورش را وامدار هیچکس ندانست.

به گفته وی، آموزش دهنده بایستی الگوی شایسته از لحاظ اخلاق و رفتار برای سوادآموز باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان، ضمن تاکید بر اینکه شغل معلمی مقدس است یادآور شد: تخصص و توانمندی در کنار یکدیگر بایستی دروجود یک معلم به عنوان ارزش نهفته باشد.

خدمتی از کاشان به عنوان شهری با پیشینیه‌ای تاریخی، فرهنگی و داشتن علما، فضلا و اندیشمندانی بزرگ یاد کرد و گفت: شهری که در زمینه و حوزه علم نه تنها در استان بلکه در کشور سرآمد است.

وی افزود: امید است با احساس مسئولیتی که بر دوش افراد مسئول به ویژه در حوزه آموزش و پرورش گذاشته شده است بتوانیم کارهای خود را به نحو احسنت به انجام برسانیم.

مربی نخستین دوره ضمن خدمت روش تدریس کتب سواد آموزی، به معرفی مهارت‌ها، شاخصه‌ها، ارکان و نقش آموزشیار اشاره کرد و گفت: شرکت در کلاس درس بایستی همراه با عشق و علاقه مانوس باشد.

ملیکه معارفی، یکنواخت نبودن کلاس، گفتن پیام‌های آموزشی، برخورد مناسب با فراگیر، ارائه وسایل مورد نیاز برای تدریس به ویژه درس ریاضی و داشتن اطلاعات دقیق و صحیح را از نکات اصلی آموزش دهندگان برشمرد.

نخستین دوره ضمن خدمت روش تدریس کتب سواد آموزی توسط اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان و با همکاری آقایان محمد رضا مهدی‌پور، مسئول سامانه سوادآموزی، محمد منصوری ارمکی، کار‌شناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی و مهدی آریا، کار‌شناس مسئول سنجش و ارزشیابی تحصیلی در سالن نمازخانه اداره آموزش و پرورش این شهرستان در حال برگزاری است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز