خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان تالیف و تدوین کتاب‌های درسی وزرات آموزش و پرورش:

شهر زیرزمینی نوش‌آباد، تطابق انسان با شرایط دشوار را نمایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۹۹

شهر زیرزمینی نوش آباد یکی از هنرهای بسیار اصیل، زیبا و ماندگاری است که تطابق انسان با شرایط سخت و دشوار را به روشنی نمایش می‌دهد.

ایلنا: کار‌شناس سازمان تالیف و تدوین کتاب‌های درسی وزرات آموزش و پرورش گفت: شهر زیرزمینی نوش آباد یکی از هنرهای بسیار اصیل، زیبا و ماندگاری است که تطابق انسان با شرایط سخت و دشوار را به روشنی نمایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل «سیاوش شایان» در نشست با فرهنگیان نوش آباد افزود: انسان وقتی با شرایط دشواری مثل جنگ، خشکسالی و تهدیدهای محیطی روبرو شد می‌تواند خلاقیت بیافریند که شهرزیر زمینی نوش آباد نیز نمونه آن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: این مجموعه باستانی، روش زندگی و یک گوشه‌ای از دانش بومی مردم نوش آباد است که می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق برای محیط‌های مشابه قابل استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با همت مسوولان مربوط و همکاری مردم، به زودی گوشه‌های تاریک شهر زیرزمینی نوش آباد از نظر کارکرد‌ها، نوع ساختار و ویژگی‌های آن مورد بررسی قرار گرفته و برای اهل علم روشن شود.

وی بااشاره به ضرورت تغییر در شیوه‌های تدریس جغرافیا گفت: باید حرکت دانش آموزان به طرف حفظ کردن درس را با تحقیقات می‌دانی کمی آرام و مطمئن کرد که برای این کار معلمان باید دانش آموزان را به مطالعه عمیق تشویق مطالعه کنند.

سردبیر مجله رشد جغرافیا تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ما این است که منابع علمی را کامل و با دقت بخوانیم، نقد و بررسی کنیم که این شیوه مطالعه و تدریس در کلاس درس خیلی ارزشمند است.

کار‌شناس سازمان تالیف و تدوین کتاب‌های درسی وزرات آموزش و پرورش تصریح کرد: در افکار عمومی و حتی تحصیل کردگان اغلب فکر می‌کنند که جغرافیا یک درس ساده است، اما برای زندگی در دنیای امروز، یکی از مهم‌ترین رشته‌ها است.

شایان افزود: ما معلمان، نیازمند این هستیم که برای سطح عموم، هم علم خود را معرفی کنیم و هم اینکه کتاب‌هایی در این زمینه بنویسیم و به بازار روانه کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز