خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا محرک ایجاد شغل می‌شود/ایجاد صدها هزار شغل برای افراد بی‌بضاعت و بیکار

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۹۰۹

اتحادیه اروپا در حال برداشتن گام‌های رو به جلوست. گام‌هایی که به فقرزدایی منجر می‌شود و از شمار افراد بی‌بضاعت و کم درآمد می‌کاهد و بر شما شاغلان می‌افزاید.

به گزارش ایلنا، اتحادیه اروپا با هدف کاهش نابرابری درآمدی در این قاره و افزایش تعداد شاغلان، سرمایه‌‌گذاران اروپایی را تشویق می‌کند که به مناطق محروم این قاره سر بزنند. این نهاد سیاسی - اقتصادی قاره سبز درنظر دارد که صدها هزار شغل برای افراد بی‌بضاعت و بیکار ایجاد کند.

اتحادیه اروپا در راستای اجرای «سیاست‌های انسجام» یک سوم بودجه این اتحادیه را برای تشویق به ایجاد شغل اختصاص می‌دهد تا بدین‌وسیله از نابرابری درآمدی بکاهد و رفاه را تقریبا به‌صورت یکسان بین دهک‌های مختلف درآمدی تقسیم کند.

سیاست انسجام سه هدف دارد: ۱- سرمایه‌گذاری برای رشد بخش‌های مختلف ۲- سرمایه‌گذاری روی فقرا ۳- کمک به آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه (کارگران کم‌درآمد).

در سال‌های گذشته انتقادات گسترده‌ای به اتحادیه اروپا شده است به دلیل که تلاشی برای سرمایه‌گذاری روی مشاغل پایدار نکرده است و از طرفی بسته‌ی جامع رفاهی – معیشتی را برای حمایت از لایه‌های فرودست اروپایی خصوصا کشورهایی که پس از بحران اقتصادی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹  دچار فروپاشی ساختاری شده‌اند، به وجود نیاورده و عملا طبقات زیرین جامعه را به حال خود رها کرده است.

جمهوری چک به عنوان یکی از کشورهای که این برنامه را از دوسال پیش آغاز کرده، در دو سال گذشته توانسته است که با اختصاص ۴۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری عمومی حدود ۲۷ هزار شغل ایجاد کند. مشاغلی که به جهت تطابق با تکنولوژی‌های روز، پایدار هستند.

«کورینا کردسو» کمیسر اروپایی سیاست‌های منطقه‌ای درباره سهم سیاست انسجام در توزیع برابر فرصت‌ها، به شبکه تلویزونی "یورونیوز" گفته است:‌ «من تقسیم‌بندی بین مشارکت‌کنندگان و نفع برندگان را دوست ندارم زیرا کشورهای ثروتمند هم منافع مستقیمی می‌برند».

گزارشگر یورونیوز تاکید دارد که برای اروپا این برنامه تنها برای پرداخت و سپس دریافت دوباره نیست بلکه در واقع مشارکت در بازگشت به سرمایه‌گذاری در همه مناطق اروپاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز