خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای کار و ارتباطات و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛

تفاهمنامه چهارجانبه تکاپو در یزد امضا شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۷۳۲

تفاهمنامه چهارجانبه برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار( تکاپو )در یزد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در محل استانداری این استان امضا شد.

به گزارش ایلنا، تفاهمنامه چهارجانبه تکاپو در یزد با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امضا شد.

این تفاهمنامه میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداری یزد و سازمان توسعه صنعتی با هدف اجرای برنامه های توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار امضا شد.

این تفاهمنامه با حضور فعالان توانمند حوزه فناوری اطلاعات کشور  و با هدف هم اندیشی سرمایه گذاری و تولید ٦ هزار و ٦٠٠ شغل در استان یزد منعقد شده است.

در این طرح ٢٦ تفاهمنامه در قالب ٧٠ پروژه در ٤ محور گردشگری و صنایع دستی، سلامت، توسعه زیرساخت ها و شهر هوشمند به امضا رسیده است.

برای اجرای طرح تکاپو در قالب تفاهمنامه های تعریف شده ٢٢٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده که از قبل آن برای ٦ هزار و ٦٠٠ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

طرح تکاپو از سال گذشته در هشت استان کشور به صورت پایلوت آغاز شد و دولت در این طرح به دنبال شناسایی مزیت های استان ها، شهرستا نها و روستاها و چگونگی ترکیب درستی از نیروهای کار است.

میزان مستمری پرداختی تامین اجتماعی در سال گذشته به ٤٢هزار میلیارد تومان افزایش یافت

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در نشست امضای تفاهم‌نامه تکاپو در استان یزد، با بیان اینکه انتقادها باید منصفانه باشد، اظهار داشت: عده‌ای نیز می‌گویند رشد اقتصادی کیفی نبوده و در تلاش هستند که فضای ناامیدی و یأس در کشور ایجاد کنند در حالی که با وجود همه این تلاش‌ها، مشارکت مردم سه درصد افزایش یافته و این نشان دهنده این است که مردم امید پیدا کرده اند.

علی ربیعی با بیان اینکه افزایش قدرت خرید مردم از جمله اولویت‌های اجرایی دولت تدبیر و امید است، افزود: در این دولت ٢٥ درصد در سال اول، ١٧ درصد در سال دوم و ١٤ درصد در سال سوم به حداقل‌های حقوق کارگران افزوده شد.

وی ادامه داد: بازنشستگان در دولت قبل ٣٠ درصد کاهش قدرت خرید داشتند اما اکنون ٣٠ درصد افزایش قدرت خرید دارند گرچه باز هم عقبیم اما رشد اتفاق افتاده قابل توجه است.

ربیعی خاطر نشان کرد: در تأمین اجتماعی ٢٠ هزار میلیارد تومان در سال ٩٢ مستمری می‌دادیم که این رقم در سال گذشته ٤٢ میلیارد تومان بوده است و این نشان از رشد میزان پرداخت‌ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر دولت تدبیر و امید نبود، نرخ تورم از قبل افزایش می یافت افزود: این آمارها واقعی است و شاخص‌های ما همان شاخص‌های قبلی است اما نمی دانیم چرا امروز عده ای در استانه انتخابات این شاخص‌ها را قبول ندارند.

ربیعی گفت: رشد حدود ٨ درصدی، تورم تک رقمی و اقدام بزرگ در بخش اشتغال دستاورد های بی نظیر دولت یازدهم هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جهت گیری دولت در مورد فقر عقلانی است گفت: این دولت سیاست صدقه را کنار گذاشته و سیاست یارانه، کارانه را دنبال می‌کند.

ربیعی در ادامه با بیان این که جهت‌گیری در راستای اعطای تسهیلات باید بیش از پیش کاربردی و راهبردی شود اظهار کرد: امسال سعی شده در مالیات و بخش تأمین اجتماعی حمایت بیشتری از صنایع انجام شود.

وی افزود:سال گذشته در بحث اقتصاد، سال رسیدن به تعادل بود و سه سال تحت فشار زیاد به یک نقطه تعادل رسیدیم ، امسال سال شکوفایی و جهش است و کیفیت رشد به مراتب بهتر و بیشتر خواهد شد.

 

اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان یزد انجام شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شش برابر شدن شبکه انتقال استان یزد خبر داد و گفت: در پایان دولت یازدهم تمام شهرهای استان یزد به نسل سوم و چهارم اینترنت مجهز می‌شوند.

محمود واعظی در آیین انعقاد تفاهم نامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) یزد، اظهار داشت: با مقایسه عملکرد امسال و سال گذشته اقتصاد مقاومتی یزد مشخص می‌شود که اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ یزدی در هیچ نقطه ایران یا دنیا وجود ندارد که در محوری به عنوان مرکزی برای کارآفرینی نباشد، گفت: بسیار خوش‌بین هستم که آنچه در سال گذشته به عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و امسال کار شده در استان یزد بیش از هدف‌گذاری محقق شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم را دولت انتقاد پذیر دانست و گفت: انتقاد همیشه باعث پیشرفت می‌شود ولی تخریب مردم را نسبت به نظام بدبین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به استان یزد باید به این صورت باشد که علاوه بر تلاش در راستای رفع تمام مشکلات مردم، با توجه به شرایط ویژه‌ای که یزد از لحاظ علم و فناوری دارد، آی‌سی‌تی را به عنوان خلق ثروت و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان یزد در نظر بگیریم.

واعظی افزود: بررسی‌های لازم صورت گرفت و دیدیم که زیرساخت‌های استان یزد اصلا آمادگی این کار را ندارد به همین دلیل دولت و بخش خصوصی در سه سال گذشته ٢٧٣ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و امروز زمینه این اقدام در یزد فراهم شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ٢٦ شرکتی که امشب تفاهم نامه تکاپو را امضا می‌کنند، در شش ماه آینده ٢٢٠ میلیارد تومان و دولت هم ١٤٠ میلیارد تومان در این دو حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز