خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری خواستار شد:

دولت حامی تحول مزدی باشد

یک فعال کارگری معتقد است: با برداشته شدن تحریم‌ها، زمان آن رسیده که رسیدگی به مطالبات کارگران در اولویت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مزدی قرار بگیرد.

«ناصر چمنی»، عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در گفتگو با ایلنا گفت: دولت باید در صدد جبران کم کاری‌های دو دهه گذشته بر آید و عقب ماندگی تاریخی دستمزد کارگران را جبران کند.

وی ادامه داد: این عقب‌ماندگی تنها با محاسبه دقیق هزینه سبد معیشت خانوار کارگری جبران می‌شود.

 چمنی افزود:: دولت گذشته با هدفمند کردن یارانه‌ها و بالا رفتن بدون توجیه و ناگهانی ارز و قیمت‌های کالا‌ها باعث شد طبقه زحمت کش مزد بگیر به به پایین‌ترین سطح جامعه و زیر خط فقر سقوط کند.

وی با اشاره به پیروزی برجام و آزادسازی دارایی‌های کشور گفت: دولت باید با پشتیبانی از تحول مزدی و ایفای نقش پررنگ تری در حمایت از عرصه تولید و رونق کسب و کار، به چرخه اقتصاد کشور جلوه تازه‌ای ببخشد.

چمنی تصریح کرد: دولت نباید از خودگذشتگی‌ها و درک بالای کارگران را در شرایطهای حساس کشور چه در هشت سال دفاع مقدس چه در دوران تحریم و رکود اقتصادی فراموش کند زیرا کارگران در شرایط بحرانی سال‌ها بدون چشم‌ داشت برای پیشبرد اهداف انقلاب کار کرده‌اند.

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: اکنون که در موقعیت پسابرجام قرار داریم فرصت مناسبی برای دلجویی و حمایت از جامعه کار و تولید فراهم شده است.

وی افزود: کارگران به عنوان طبقه تولید و نیروی مولد کشور همیشه در سنگرهای کار، تولید و سازندگی نقش‌ مهمی را ایفا کرده‌اند که این مساله نباید از طرف قانون گذاران نادیده گرفته شود.

این فعال کارگری تاکید کرد: توجه به جامعه کارگری و در اولویت قراردادن مشکلات کارگران خصوصا در بخش معیشتی و افزایش دستمزد در اولویت تصمیمات مسئولان جامعه کارگری و شورای عالی کار قرار گیرد.

کد خبر : ۳۴۷۲۶۸