خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان کارگر:

مجلس دهم باید از ریخت‌و پاش مالی جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۰۷۴

در سومین روز از شروع دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، جشن سراسری اتحادیه‌های کارگری تشکیلات خانه کارگر با حضور اعضای این تشکل صنفی و گروهی از چهره‌های صنفی و سیاسی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در این مراسم که از سوی شورای هماهنگی اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانکاری، صنایع انرژی، نساجی، خودروسازی، لوازم خانگی، بیمارستانی و مواد غذایی و دارویی در دانشگاه خانه‌کارگر تهران برگزار شد، سهیلا جلودارزاده، مسئول اتحادیه سراسری زنان کارگر با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم، گفت: مردم مجلس آینده به حضور نمایندگان شجاع و هوشیاری نیازدارند که بتوانند با وضع قوانین جامع جلوی وقوع فساد اقتصادی را بگیرند.

وی بابیان اینکه اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی و برقراردی عدالت اجتماعی واقعی در همه بخشهای جامعه باشیم، گفت: در حال حاضر مردم به نمایندگان مطلع و آگاهی نیازدارند که بتوانند جلوی ریخت و پاش‌های مالی را بگیرند.

وی بابیان اینکه پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی هنوز با برقراری جامعه آرمانی در کشور فاصله داریم، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته یک دهه عقب کرد و ناکامی داشتیم و امروز که خوشبختانه بار دیگر شرایط عوض شده است باید ملت را بیدار کرد.

جلودارزاده بابیان اینکه وضعیت اقتصادی مملکت در شرایطی است که بدون اغراق ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد جامعه دغدغه معاش را دارند، گفت: در مساله فرهنگ و اخلاق مشخص است که جامعه ما متاسفانه درگیر مشکلات زیادی است که تز آن جمله می‌تواند به سواستفاده‌های مالی اختلاس‌ها آسیب‌های اجتماعی و... اشاره کرد.

جلودارزاده با انتقاد از رویه مصلحت جویانه‌ای که در سالهای گذشته میان برخی از نمایندگان مجلس متداول شده است گفت: نمی‌توان با مصلحت اندیشی در یک مقطع زمانی ادعای وکیل الدوله بودن را داشت و در مقابل با تغییر شرایط زمانی به اقتضای شرایط جدید به نام حقوق مردم دولت را تحت فشار قرار داد.

رئیس اتحادیه زنان کارگر گفت: جوانان باید به نمایندگانشان نمره بدهند. به کارش به سوادش به تحصیلاتش به اینکه چقدر دست پاک است. برای این کار باید آگاه باشد تا بتواند ارزیابی کند.

همچنین الیاس حضرتی نماینده پیشین تهران در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان دیگر سخنران این جشن کارگری گفت: در سال ۵۷ با رهبری امام امت علیه ظلم و استبداد شاه، انقلابی کردیم که منجر به تشکیل جمهوری اسلامی ایران شد.

حضرتی افزود: اگر انقلابمان کاستی‌ها و نقصی دارد باید خودمان تصمیم بگیریم و این مشکلات و کاستی‌ها را به بهترین نحو از میان برداریم

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات اسفند ۹۴ گفت: جامعه کارگری باید با حضور پررنگ خود در انتخابات شرکت کنند و در این دوره نماینده منتخب و دلسوز جامعه کارگری را با رای بالا به مجلس روانه کند.

وی تصریح کرد: نماینده جامعه کارگری باید شخصی باشد که اگر به مجلس راه پیدا کرد وعده‌های خود به جامعه کارگری را فراموش نکند.

همچنین محمدی نوری از دیگر افراد حاضر در این جشن گفت: کارگران قشر بزرگی هستند که به گردن انقلاب حق بسیاری دارند، چنانچه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون هر زمان در دوره‌های مختلف پیروزی انفلاب، جنگ تحمیلی، سازندگی و تحریم‌های اقتصادی به حضور کارگران نیاز بود آن‌ها با تمام توان خود در صحنه حاضر شده و در دفاع از انقلاب بیشترین فشار را متحمل شدند.

وی افزود: با توجه به این شرایط حضور نمایندگان منتخب جامعه کارگری در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حقوق قانونی کارگران بسیار ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز