خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه کانون عالی کارفرمایی کشور:

دولت کارگران را مقابل کارفرمایان قرار ندهد

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۲۹۳

یک مقام صنفی کارفرمایی: دولت بستر مشارکت صنفی کارگران و کارفرمایان را فراهم کند / کارفرما بدون کارگر بهره وری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا سیفی (عضو هیات رئیسه کانون عالی کارفرمایی کشور) در همایش شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: برخی اقدامات دولت، کارگر و کارفرما را مقابل هم قرار می‌دهد در حالی که در یک اقتصاد سالم این دو گروه بدون هم کارایی ندارند.

این فعال صنفی کارفرمایی افزود: : منِ کارفرما اگر می‌خواهم بهره‌وری داشته باشم بدون کارگر نمی‌توانم.  اگر خیال کارگر راحت نباشد، اگر معیشت کارگر تامین نباشد،  کارفرما نمی‌تواند فضای بهره‌وری اقتصادی  را بهبود ببخشد.

وی با تاکید براینکه سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر یک سوم اقتصاد کشور را در اختیار دارد؛ گفت: چرا دولت نهادهایی مثل تامین اجتماعی را در اختیار کارگر و کارفرما قرار نمی‌دهد تا خودشان تصمیم‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: نهادهای کارگری و کارفرمایی صنفی هستند و سیاسی نیستند و می‌توانند با مشارکت حداکثری در اداره نهادهایی مثل سازمان تامین اجتماعی مفید باشند.

سیفی در پایان گفت : بالای 60 درصد هزینه‌های کارگران سهم آموزش، مسکن و بهداشت است و در این زمینه این دولت است که باید آستین بالا بزند و به وظایف خود براساس مندرجات قانون اساسی عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز