خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد؛

اعتراض کارگران کاشی کویر به پرداخت نشدن معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۸۵۷

جمعی از کارگران کاشی کویر روز گذشته (چهاردهم شهریور ماه) در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه دستمزد و حق بیمه و نیز تمدید تعطیلی موقت این واحد تولیدی تجمع کردند.

یکی از این کارگرانی که در این اجتماع صنفی حضور داشت با اعلام این خبر به ایلنا گفت: این تجمع صنفی در قسمتی از مسیر یزد به تهران برپا شده بود و شرکت کنندگان از اینکه با وجود فروش بخشی از محصولات کارخانه هنوز مطالبات آن‌ها پرداخت نشده است معترض بودند.

وی ادامه داد: جدا از آنکه هنوز اقدامی در خصوص پرداخت معوقات مزدی ما صورت نگرفته است به تازگی مطلع شدیم که قرار است که تعطیلی این واحد تولیدی برای یک هفته دیگر تمدید شود.

وی بایادآوری اینکه در چند هفته گذشته به دستور مدیریت این واحد تولیدی به مدت ۱۲ روز متوقف شده بود، ادامه داد: روز پنجشنبه (دوازدهم شهریور) پیامکی از طرف کارفرما برای تمامی کارگران ارسال شد که در آن آمده بود تعطیلی کارخانه برای یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

به گفته این کارگر در جریان تجمع روز گذشته حدود۶۰ کارگر از مجموع ۶۴۰ کارگری که بصورت قراردادی در این واحد صنعتی کار می‌کنند، حضور داشتند.

در این رابطه یکی از مدیران کارخانه کاشی کویر با تایید برپایی این تجمع صنفی به ایلنا گفت: که کارفرمای کاشی کویر تا پایان هفته جاری معوقات مزدی کارگران را پرداخت خواهد کرد.

به گفته این مقام مسئول کاشی کویر، این کارخانه مشکل خاصی ندارد و این تاخیر درپرداخت‌ها در تمام واحدهای تولیدی و کارخانجات کشور وجود دارد.

وی افزود: شرایط بد اقتصادی و نبود بازار برای فروش کالای تولید شده و هزینه‌های بالای تولید با توجه به کم شدن نقدینگی و ندادن وام و تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و تحریم‌ها باعث شده است تا جدا از تاخیر در پرداخت مزایای مزدی کارگران، فعالیت تولیدی با وقفه‌هایی روبرو شود.

 وی گفت: مدیریت این کارخانه تلاش دارد معوقه حقوقی کارگران خود را تا پایان هفته بپردازد و در حال پیگری پرداخت بیمه کارگران به صورت اقساط می‌باشد که این امر قدری زمان‌بر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز