خبرگزاری کار ایران

روایت ۱۰ ماه بلاتکلیفی ۳۳ کارگر اخراجی «آفتاب ارومیه»

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۶۲۸

با گذشت 10 ماه از اخراج 33نفر از کارگران کارخانه «آفتاب ارومیه»، هنوز کارفرما مطالبات حقوقی و حق سنوات کارگران اخراجی را پرداخت نکرده است. این کارگران در زمان اخراج 9 ماه حقوق دریافت نکرده بودند.

به گزارش ایلنا، بیست و هفتم مردادماه سال گذشته 33 نفر  از کارگران کارخانه «آفتاب ارومیه» در استان آذربایجان غربی، با تمدید نشدن قرارداد کار اخراج شدند. 

با وجود آنکه از آن تاریخ تا کنون کارگران بیکار شده با طرح شکایت در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  شهرستان ارومیه پی‌گیر مطالبات معوقه خود شده‌اند، اما به غیر از دو نفر از آنان باقی کارگران هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گفته کارگران، کارفرما در زمان اشتغال آنان هر ماه وعده می‌داد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت کند، اما نه تنها  مطالبات حقوقی و سنواتی آنان برقرار نشد بلکه پس از چندی شغل‌شان را نیز از دست دادند.

 کارگران در  مورد پیشینه مشکلات کارخانه آفتاب ارومیه می‌گویند: این کارخانه که تحت مسئولیت صنایع غذایی اسپوتا در شهرستان ارومیه فعالیت دارد  طی دو سال اخیر به دلیل مشکلات مالی دچار رکود شده و توانایی پرداخت به موقع حقوق کارگران و هزینه های جاری کارخانه را از دست داده است. به همین دلیل علاوه بر آنکه کارفرما تعدادی از کارگران را اخراج کرده است، کارگران دیگری نیز بوده‌اند که شرایط نامناسب کارخانه را تحمل نکرده‌اند و خود خواسته کارخانه را ترک کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز