تجمع سکوت معلمان در مقابل ادارات آموزش و پرورش نقاط مختلف کشور/ گزارش تصویری
«منابع خبری ایلنا تا این لحظه از برگزاری این تجمعات اعتراضی در استانهای خراسان رضوی، لرستان، هرمزگان کردستان، خوزستان، فارس، قزوین خبر دادهاند.»
صبح امروز گروههایی از معلمان در نقاط مختلف کشور در اعتراض به بودجه درنظرگرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش در سال آینده و اعمال تبعیض بین کارکنان دولت تجمع کردند.
منابع خبری ایلنا تا این لحظه از برگزاری این تجمعات اعتراضی در استانهای خراسان رضوی، لرستان، هرمزگان کردستان، خوزستان، فارس، قزوین خبر دادهاند. همچنین تجمع اعتراضی معلمان در تهران که پیش از این قرار بود بعد از ظهر امروز در مقابل ساختمان مجلس برگزار شود، از ساعاتی پیش از موعد مقرر در حال شکلگیری است و منابع خبری ایلنا در ساعت 11 و 30 دقیقه از تجمع 600 نفری معلمان تهران در مقابل مجلس خبر میدهند.
معلمان معترض در تهران به ایلنا گفتهاند که دلیل اعتراض آنان تبعیضهای صورت گرفته در سیستم آموزش کشور و اجرانشدن بندهایی از قانون خدمات کشوری مرتبط با کارکنان دولت است.
یکی از معلمان که در مقابل اداره آموزش و پرورش قزوین حضور داشت، دربارهٔ دلایل این تجمع به ایلنا گفت: تبعیضهای صورت گرفته در سیستم آموزشی کشور بین فرهنگیان و همچنین اجرا نشدن قانون خدمات کشوری که منجر به تبعیضهای گسترده بین فرهنگیان و کارکنان دولت شده است از دلایل اصلی این تجمع سراسری است.
تا این لحظه گزارشی از شعار دادن در تجمعات به ایلنا نرسیده است اما معلمان در تجمع امروز پلاکاردهایی را به همراه دارند که روی آنها نوشته شده است «ما از فرق می نالیم، نه از فقر» ،«معلم فرهنگ ساز جامعه را دریابید.»
گفتنی است معلمان حاضر در تجمعات اعتراضی امروز ضمن تاکید بر اجرای کامل نظام و حقوق هماهنگ کارکنان دولت، خواستار اجرای فوری و بیقید و شرط بند ۵ مادهٔ ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که به دولت اجازه میدهد برای مشاغل هم سطح کاردانی حداکثر ۷۰۰ امتیاز برای کارشناسی ۱۵۰۰ و برای کارشناسی ارشد به بالا ۲۰۰۰ امتیاز برای افزایش فوق العاده شغل در نظر بگیرد. تجمع کنندگان همچنین به میزان بودجهٔ در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در سال ۹۴ نیز معترضند.
کنشگران صنفی جامعه فرهنگیان معتقدند بودجهٔ اختصاص یافته برای وزارت آموزش پرورش در سال آینده در شرایطی که این وزارتخانه با ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، نمیتواند پاسخگوی نیازهای بدنهٔ این وزارتخانه یعنی کادر آموزشی باشد.