خبرگزاری کار ایران

با سقوط دستمزد؛ کارگران به سوی فقر سوق داده می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۶۱۴

عضو هیئت اجرائی خانه کارگر استان قم گفت: سقوط ارزش واقعی حقوق و دستمزد کارگران طی سال‌های متمادی بدون در نظر گرفتن شوک‌های ارزی و تورم واقعی، فقط کارگران بسوی فقر بیشتر سوق داده می شوند.

داوود کشوری با انتقاد از رویه غلط تعیین دستمزد کارگران به خبرنگار ایلنا گفت: برخی افراد با شعار، برقراری عدالت در تعیین دستمزد بر طبل تو خالی میکوبند، آخر چطور می‌شود بدون توجه به میزان تورم با افزایش حداقلی حقوق و دستمزد کارگران به عدالت اجتماعی رسید!

رئیس انجمن‌صنفی گچ‌کاران قم با بیان اینکه برخورد خوبی با نمایندگان کارگری در جلسات شورای عالی کار نشد و حاکمیت مطلق در تعیین حداقل حقوق و دستمزد با دولت است، در ادامه گفت: بهتر است دولت بجای سرکوب مزد و مقاومت در مقابل افزایش عادلانه و معقول حقوق و دستمزد کارگران کمی حد انصاف داشت و نیم نگاهی هم به وضعیت بغرنج کارگران می‌کرد.

او با طرح این سوال از مسئولان که چگونه و با چه معادله‌ای یک کارگر با دریافت حداقل حقوق زیر 15 میلیون تومان می‌تواند حداقل‌های یک زندگی در تامین معاش، خوراک و پوشاک و مسکن و غیرو… را در یک خانواده ۴ نفره مدیریت کند، در پایان گفت: تا چه زمانی جامعه کارگری و بازنشسته باید تاوان تصمیمات نابخردانه و غلط برخی مسئولانی را بدهند که درکی از وضعیت بغرنج کارگران ندارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • ناشناس

    با این افزایش حقوق قطره‌چکانی و دور از واقعیت اقتصادی کشور متاسفانه شاهد فقر بیشتر در جامعه کارگری خواهیم بود. بعد ایا میگن ما دولت مردمی هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز