خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان در جشن سالگرد انقلاب اسلامی:

فجر آفرینان واقعی کارگران و بازنشستگان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۳۶۰

انتخابات آینده برای جامعه کارگری حق و وظیفه الهی است

نصرالله دریابیگی از تورم به‌عنوان مرگ فقرا و جشن اغنیا و ثروتمندان یاد کرد.

به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران و نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی) در جشن بزرگ جامعه کارگری و بازنشستگان مازندران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخنانی در رابطه با جایگاه کارگران در انقلاب ایراد کرد. 

دریابیگی تصریح کرد: کارگران و بازنشستگان در شرایط فعلی در بدترین دوران معیشتی بسر می‌برند. و در واقع فجر آفرینان واقعی کارگران و بازنشستگانی هستند که امروزه صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند و با وجود درد و رنج تحمیلی از سوی ثروتمندان و مراکز قدرت و ثروت، همواره پای انقلاب و آرمان‌های امام راحل و شهدا و مقام معظم رهبری ایستاده‌اند و معتقدیم در جمهوری اسلامی باید حق‌مان را بگیریم. 

وی افزود: امروز بحول قوه الهی و پشتیبانی اعضای خانه کارگر، اتحادیه و انجمن‌های کارگری و مدیران کارآمد این حوزه، میلیاردها تومان ثروت داریم که به‌نام کارگران ما سند خورده است. 

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران تصریح کرد: در داخل کشور کسانی می‌خواهند قدرت سیاسی داشته باشند، و در نهایت در کانون‌های قدرت علیه ما رای می‌دهند و همچنین در خارج از کشور هم عده‌ای برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و کشور نقشه می‌کشند و اقدام می‌کنند، که ما کارگران و بازنشستگان با صلابت تمام مقابل هردو گروه ایستادگی می‌کنیم. 

وی با اشاره برکات انقلاب در وضع قوانین مربوط به کار و کارگران، بیان کرد: اقدامات شایسته‌ای بعد از انقلاب اسلامی انجام پذیرفت که می‌توان به وضع قانون کار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد؛ قانونی که حتی مخالفان فراوانی از سوی شورای نگهبان، برخی نمایندگان مجلس و برخی مدیران دولت‌ها را داشت، اما با عنایت ویژه امام راحل(ره) در نهایت قانون کار به نفع کارگران تغییر پیدا کرده و وضع شد. 

دریابیگی ضمن انتقاد از برخی افراد که در شرایط فعلی مشکل اشتغال را قانون کار و حقوق کارگران می‌دانند، گفت: مشکل اقتصاد در عدم قانون‌گذاری مناسب و کم کاری برخی از نمایندگان است. 

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران افزود: برخی به‌ دنبال تغییر قانون کار و ویژه اینکه قانون تامین اجتماعی را به سمت قوانین وزارت بهداشت سوق دهند، اما ما معتقدیم کارگر نباید دغدغه درمان خود را داشته باشد. 

دریابیگی ادامه داد: ما مخالف مزد منطقه‌ای هستیم. ما با مزدی موافقیم که اجرای ماده ۴۱ برای کارگران و ماده ۹۶ برای بازنشستگان کشور، یعنی تورم و سبد هزینه در حقوق‌ها اعمال و محقق شود. این حق مسلم کارگران و بازنشستگان است و هر که غیر از این بگوید در خط امام و رهبری نیست. 

وی در پایان به اهم مشکلات و مسائلی که باید در صدد رفع آن‌ها مسئولین همت کنند اشاره کرد و بیان داشت: حقوق کارگران، آن چیزی است که مر قانون است سبد هزینه است، که بطور میانگین سبد هزینه یک خانواده پنج نفره در مازندران در شهر ساری حدود ۱۷ میلیون تومان است؛ این بدان معناست که خانواده‌های کارگری و بازنشستگان با چه مشقتی گذران زندگی می‌کنند و مزد منطقه‌ای زمانی قابل تحقق است که هم سبد معیشت و هم تورم در مورد حقوق اعمال شود.

 دریابیگی در ادامه از تورم به‌عنوان مرگ فقرا و جشن اغنیا و ثروتمندان یاد کرد. 

وی از قرارداد موقت به‌عنوان قرارداد استثماری یاد کرد و گفت: باید ماده ۷ قانون کار ما اصلاح شود و کارگری که شغلی دائم دارد، قراردادی دائم نیز داشته باشد. 

او با تشریح وضع معیشتی بازنشستگان در مازندران، تصریح کرد: در مازندران بیش از ۷۰ هزار نفر بازنشسته حداقل بگیر هستند که وضعیت معیشتی مناسبی ندارند. 

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در خصوص بحث درمان بازنشستگان و بیمه شدگان این سازمان اظهار کرد: ما از مسئولان تامین اجتماعی و دولت در خواست داریم درمان بیمه شدگان را رایگان کنند و مشکلات و معضلاتی این حوزه را حل نمایند و ما هم مجدانه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. 

وی در پایان مراسم انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را حق و وظیفه الهی کارگران دانست و اعلام کرد: انتخاب اصلح ما کسی است که اصل دیانت، ولایت، عدالت، تقوا سرلوحه کار خویش قرار دهد و مدافع حقوق جامعه کارگری باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز