خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری تاکید شد؛

اولویت کارگران در سال جدید میلادی «حقوق دموکراتیک» است/ مصوباتی در دفاع از کارگران زندانی و تحریمِ اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۷۷۵

ITUC پیشنهاد برای قرار دادن عنوان «دفاع از حقوق دموکراتیک» به‌عنوان وظیفه تشکل‌ها و کارگران را به‌عنوان شعار سال آینده تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه ITUC، مجمع عمومی کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری «ITUC» به ریاست آکیکو گونو در نشست سالانه این تشکل بین‌المللی کارگری در بروکسل، این هفته پیشنهاد برای قرار دادن عنوان «دفاع از حقوق دموکراتیک» به‌عنوان وظیفه تشکل‌ها و کارگران را به‌عنوان شعار سال آینده (۲۰۲۴) تصویب کرد. 

در بیانیه مجمع عمومی ITUC آمده است: «دموکراسی» در اقصی‌نقاط جهان این روزها مورد تهدید قرار دارد و ما کارگران به‌عنوان صاحبان بزرگترین جنبش دموکراتیک جهان که جنبش صنفی است، در حال توسعه یک طرح کمپین جامع برای دفاع از دموکراسی در هر جایی از جهان هستیم که این حقوق در معرض تهدید است. 

در این بیانیه با تاکید بر اینکه «کارگران بیش از هر گروه دیگری در جوامع به دموکراسی و آزادی نیاز دارند و در نتیجه اصلی‌ترین حافظان آن‌اند» تصریح شده است: دموکراسی در بازار کار از طریق آزادی تشکل و چانه زنی جمعی بازشناسی می‌شود و در کشورهایی که این حقوق نقض شود، سایر حقوق دموکراتیک اقشار دیگر نیز نقض خواهد شد. در جایی که حقوق کارگران سرکوب می‌شوند، دموکراسی برای همه آسیب می‌بیند، و تصادفی نیست که گروه‌های سیاسی راست افراطی در همه جای جهان این حقوق را هدف قرار می‌دهند. 

شورای عمومی کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری جهان همچنین گزارشی در مورد نتایج کنفرانس آب و هوایی پاریس COP28 قرائت کرده و درباره بازنگری در طرح‌های مالی‌ای که محروم کردن اتحادیه‌های کارگری از اختیاراتشان را شرط قرار دادند، متنی انتقادی در رد رویه‌های مالی موجود را تصویب کرد. 

مجمع عمومی ITUC همچنین بحثی در مورد تعامل اتحادیه‌های کارگری با پیمان‌های مهم بین‌المللی مانند گروه بیست کشور صنعتی «G-۲۰» و قدرت‌های نوظهور اقتصادی مجموعه BRICS (برزیل، روسیه، چین، آفریقای جنوبی و هند) تصویب کرد تا از این طریق بتوان حقوق بدیهی کارگران را در همه این قدرت‌های اقتصادی مهم جهانی تسری داد. 

این مجمع عمومی با تعامل همزمان با ILO (سازمان جهانی کار) خواستار تلاش برای آزادی کارگران زندانی در تمامی کشورها و به ویژه رهبران تشکل‌های کارگری در میانمار و بلاروس را نیز تصویب کرد. 

شورای مجمع عمومی در پایان پیشنهاداتی را برای افزایش فشار برای به رسمیت شناختن جهانی کشور فلسطین به عنوان راه حل پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی را نیز ارائه کرده و قطعنامه‌ای در ضرورت تحریم اقتصادی شهرک‌های غیرقانونی اسرائیلی را نیز تصویب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز