خبرگزاری کار ایران

رئیس یک مرکز درمانی ملکی تامین اجتماعی خبر داد:

انجام رایگان پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب برای بیمه‌شدگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۲۵۲

بیمارستان شهید لواسانی که مردم بیشتر آن را با نام بیمارستان سرخه‌حصار می‌شناسند، در کنار محدوده پارک سرخه‌حصار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، بیمارستان شهید لواسانی مرکز درمانی ویژه قلب ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی است که در محدوده شرق پایتخت واقع شده و وجود تجهیزات به‌روز و جمعی از متخصصان صاحب‌نام قلب و عروق در این مرکز باعث شده است که این بیمارستان یکی از قطب‌های جراحی قلب در کشور باشد که خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی و نیز امکان انجام پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب را به‌صورت رایگان برای بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم کرده است. 

سیدعلی جمالیان (فوق‌تخصص قلب و رئیس بیمارستان شهید لواسانی) در مورد تاریخچه این مرکز درمانی می‌گوید: بیمارستان شهید لواسانی که مردم بیشتر آن را با نام بیمارستان سرخه‌حصار می‌شناسند، در کنار محدوده پارک سرخه‌حصار قرار دارد.

 جمالیان می‌گوید: بهترین و به‌روزترین امکانات درمانی در حوزه قلب و عروق در این بیمارستان فراهم شده است. امروز این مرکز درمانی با ۳۲۰ تخت، دارای ۲ اتاق عمل جراحی قلب، ۳ اتاق عمل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و یک اتاق عمل جراحی عمومی است که روزانه ۶۰۰ مراجعه سرپایی، حدود ۷۰ نفر بستری، نزدیک به ۴۰ مورد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، حدود ۵ جراحی قلب و تخصصی و ۴ جراحی عمومی در این مرکز انجام می‌گیرد و در مجموع روزانه ۸۰۰ خدمت گوناگون در این مرکز به بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود. 

به گفته رئیس بیمارستان لواسانی، در ۶ ماهه ابتدای امسال، بالغ بر ۳۵۰۰ عمل جراحی قلب باز، آنژیوپلاستی و جراحی عمومی به‌صورت رایگان در بیمارستان لوسانی برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی انجام شده است که هزینه هر یک از این عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های خصوصی از چند ده میلیون تا چند صد میلیون تومان است. 

جمالیان در این‌باره توضیح می‌دهد: از خدمات درمانی این بخش برای کسانی استفاده می‌شود که از درمان مشکلات قلبی خود ناامید شده‌اند یا امکان انجام جراحی برای آنان وجود ندارد و در واقع قلب با روش‌های خاص ورزشی احیاء می‌شود. این بیمارستان دارای بخش بازتوانی قلب نیز هست.

وی با بیان اینکه زمان، نقش اصلی را در درمان بیماران دچار سکته حاد قلبی دارد، می‌گوید: بیماران با علائم سکته‌های حاد قلبی باید از خود درمانی اجتناب کرده و هر چه سریع‌تر با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند تا به نزدیک‌ترین مرکز دارای امکانات درمان‌های نوین سکته‌های حاد قلبی منتقل شوند. 

رئیس بیمارستان شهید لواسانی می‌گوید: این طرح از ارزشمندترین طرح‌های پزشکی است که طی چند سال اخیر در کشور اجرا شده و بیمارستان لواسانی نیز در کنار بیمارستان‌های بزرگ قلب وزارت بهداشت، این کار را پایه‌گذاری کرد و امروز در خیلی از استان‌ها با بهره‌گیری از نتایج اجرای طرح در بیمارستان‌های پایلوت، این خدمات را به مردم ارائه می‌دهند.

تنها مرکز اعصاب روان ملکی تامین اجتماعی به یکصد تخت‌خواب رسید

روزانه بیش از هزار بیمار به بیمارستان شهید لواسانی مراجعه می‌کنند که البته تعداد قابل‌توجهی از آنها برای استفاده از خدمات درمانی کلینیک اعصاب و روان گذرشان به این مرکز درمانی می‌افتد.

به گفته رئیس بیمارستان تأمین‌اجتماعی لواسانی، بزرگ‌ترین و تنها مرکز اعصاب و روان وابسته به سازمان تأمین‌اجتماعی کشور در این مرکز قرار دارد.

جمالیان می‌گوید: یکصد تخت در بخش اعصاب و روان بیمارستان تعبیه شده است که تنها بخش روانپزشکی انحصاری سازمان تأمین‌اجتماعی است. در این بخش به غیر از دارو درمانی، کارگاه‌های کاردرمانی هم در نظر گرفته شده است و مشکلات بیماران با بازی، قالیبافی، نقاشی و دیگر کارهایی که نیاز به تمرکز دارد، کنترل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز