خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

نیروهای عملیاتیِ وزارت نفت: نجومی‌بگیر نیستیم، ماده ۱۰ را اجرا کنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۸۹۲

کارکنان عملیاتی وزارت نفت به‌عدم اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت اعتراض دارند.

جمعی از کارکنان شرکت نفت در تماس با خبرنگار ایلنا، به‌ عدم اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت اعتراض کردند.

در این ماده آمده: «نظام‌های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکتهای تابعه وزارت نفت که در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغل می‌باشند با رویکرد تقویت رقابت‌پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص تابع آیین‌نامه خاصی است که بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد وزارت نفت و تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن به تصویب رئیس‌جمهور می‌رسد.» این قانون با وجودِ تدوینِ آیین نامه و ابلاغ به اجرا در نمی‌آید و یکی از موضوعاتی مهم موردِ اعتراضِ کارکنان عملیاتیِ وزارت نفت است. 

این نیروها می‌گویند: کارکنان عملیاتیِ وزارتِ نفت نجومی‌بگیر نیستند و حقوق آن‌ها بعد از سی سال کارِ شبانه‌روزی، کار در روز تعطیل و غیرتعطیل پرداخت می‌شود. کارهای عملیاتی تعطیل بردار نیستند و کارِ نیروهای عملیاتی با سایرِ کارها قابل مقایسه نیست. پس نمی‌توان این کارگران را مشمول قانون خدمات کشوری و لشکری دانست. 

این نیروها خواستار اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت هستند و می‌گویند: این قانون در سال ۹۱ تصویب و آیین‌نامه آن نیز نوشته شده اما اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز