خبرگزاری کار ایران

در یک نشست مطرح شد؛

تأکید بر توسعه فعالیت‌های تشکیلاتی خانه کارگر/ خانه کارگر باید صدای جامعه کارگری باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۰۷۱

نصرالله دریا بیگی عضو (دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران) با سفر به گیلان، در نشست با هیئت اجرایی خانه کارگر این استان، بر ضرورت توسعه فعالیت تشکیلات خانه کارگر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله دریابیگی با سفر به گیلان در نشستی با هیئت اجرایی خانه کارگر این استان بر توسعه تشکیلاتی خانه‌ی کارگر تاکید و اظهار داشت: باید برنامه ریزی شود که در سراسر شهرستان‌های شمال کشور دفتر خانه کارگر فعال شده و خانه کارگر توسعه یابد و خدمات بیشتری به قشر کارگر ارائه شود.

وی افزود: براساس آیین‌نامه مصوب شد که خانه کارگر به صورت منطقه‌ای اداره شود و با مشاروت، کار و خرد جمعی، نقاط ضعف بیان و نقاط قوت برجسته‌تر و تقویت شود.

دریابیگی با بیان اینکه از نیروهای انقلابی و توانمند در خانه کارگر به کارگیری شده است، اظهار داشت: همه تلاش ما برای توسعه خانه کارگر و تلاش برای رفع مشکلات است در واقع تشکیلات خانه کارگر باید صدای جامعه کارگری باشد و خواسته‌های این قشر زحمتکش را پیگیری نماید.

دبیر خانه کارگر مازندران گفت: در منطقه شمال و در استان گیلان، در حال حاضر یک دفتر خانه کارگر فعال است و باید برنامه ریزی شود که در سراسر شهرستان‌ها دفتر خانه کارگر داشته باشیم تا مشکلات این قشر برطرف و از تردد به شهرهای دیگر جلوگیری شود.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در ادامه سخنان خود درباره مطالبات بازنشستگان گفت: معیشت و درمان دو مشکل مهم بازنشستگان است و مهم‌ترین خواسته بازنشستگان اجرای کامل همسان‌سازی حقوق است.

به گفته وی؛ بازنشستگان با افزایش سن میزان آسیب‌پذیری و ابتلا به بیماری آن‌ها بیشتر می‌شود و باید به سلامت این افراد توجه ویژه‌ای کرد. درحال حاضر بخش زیادی از حقوق بازنشستگان صرف امور درمانی می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه حقوق بازنشستگان با میزان تورم افزایش نیافته است و باید به امور معیشت بازنشستگان توجه بیشتری شود. این افراد نوه، فرزندان در شرف ازدواج دارند و حقوق دریافتی‌شان کفاف زندگی آن‌ها نمی‌دهد.

دریابیگی مدعی شد: بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط سختی زندگی می‌کنند و متاسفانه و تاکنون توجه خاصی به ساختار درمان سازمان‌های بیمه‌ای نشده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون الزام، صفر تا صد هزینه درمان را باید رایگان باشد اما نه تنها رایگان نیست بلکه بیمه‌شدگان مجبور به استفاده از بیمه تکمیلی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز