خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران سیمان ارومیه برای افزایش حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۳۳۵

کارگران کارخانه سیمان ارومیه واقع در کیلومتر ۳۵ جاده ارومیه به مهاباد، خواستار افزایش حقوق شدند.

تعدادی از کارگران کارخانه سیمان ارومیه در تماس با خبرنگار ایلنا، نسبت به تبعیض در حقوق و مزایای دریافتی خود اعتراض کردند.

این کارگران گفتند: چندین سال است ما کارگران سیمان ارومیه از مسئولان شرکت درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی داریم اما تغییری در شرایط شغلی و مزایای دریافتی ما ایجاد نشد و در نتیجه ما کارگران روز شنبه (یکم مهر ماه) برای ساعاتی اعتراض صنفی برگزار کردیم. با این حال امیدواریم پاسخ مناسبی از مسئولان دریافت کنیم.

به گفته یکی از کارگران، کارگران قراردادی سیمان ارومیه ماهانه با اضافه‌کاری و سایر مزایای جانبی، مبلغی در حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت‌ اقلام مصرفی و غذایی، ناچیز است.

این کارگر که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکاران پیمانی‌اش است، در ادامه گفت: در حالی ما کارگران قراردادی از میزان دریافتی حقوق خود رضایت نداریم که همکاران پیمانکاری ما با ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه کار حداقل حقوق ۷ تا ۹ میلیون تومانی وزارت کار را دریافت می‌کنند.

به گفته وی، سطح حقوق کارگران شاغل در سیمان ارومیه به نسبت کارگرانی که در سایر کارخانه‌های تولیدکننده سیمان فعالیت دارند پایین‌تر است.

از قرار معلوم؛ اعتراض کارگران سیمان ارومیه درحالی خاتمه پیدا کرد که در جلسه‌ای که از سوی اداره کل کار استان آذربایجان غربی با حضور نمایندگان شورای اسلامی کار کارخانه برگزار شد، وعده پیگیری به کارگران داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز