خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران نیجریه به افزایش قیمت بنزین/ در ایالت‌های «کوارا» و «ادو» کارگران و کارمندان فقط سه روز سر کار می‌روند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۳۵۳

اتحادیه‌های کارگری نیجریه در واکنش به افزایش قیمت بنزین برای روزهای آینده برنامه اعتصاب و اعتراض خیابانی ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گزارشگران شمال آفریقا «SaharaReporters»، اتحادیه‌های کارگری نیجریه در واکنش به افزایش قیمت بنزین برای روزهای آینده برنامه اعتصاب و اعتراض خیابانی ارائه دادند.

تعدادی از اتحادیه‌های کارگری کشور نیجریه مانند جبهه اقدام مشترک (JAF) با رهبری کنگره کارگری نیجریه (NLC) در اعتراض به حذف یارانه و افزایش عوارض قیمت سوخت، وارد فاز اعتراضات سراسری و خیابانی خواهند شد. 

این اتحادیه و گروه‌های متحد آن تقاضای اعتصاب نامحدود در اعتراض به تصمیم دولت و حضور خیابانی را مطرح کردند. این درحالی است که اتفاق مشابه در هفته گذشته در یک کشور آفریقایی بزرگ دیگر (کنیا) به خشونت گسترده انجامید. 

در یک بیانیه مطبوعاتی که به طور مشترک توسط دیپو فاشینا، رئیس اتحادیه JAF، و ابیودون آرمو، دبیرکل اتحادیه امضا شده، آمده است: در حالی که ناامیدی خود را از سکوت برخی اتحادیه‌ها و جریانات ابراز می‌کنیم، به اعتراض در واکنش به اقدام دولت خواهیم پرداخت. 

در این بیانیه افزایش قیمت‌های کلیدی جنایت خوانده شده و نسبت به اقدام دولت نیجریه که از مذاکره سر باز زده است، انتقادات جدی مطرح شده است، زیرا دولت به تقاضای بازگشت به قیمت بنزین پاسخ نداده بود. 

در حال حاضر، میلیون‌ها کارگر تهیدست و پیشه‌ور نیجریه‌ای فقیر برای خروج از منزل به‌منظور امرار معاش روزانه خود دچار مشکل هستند، جامعه در حالت نیمه فلج است و وضعیت بدتر اجتماعی-اقتصادی مسئولان را در ایالت‌های کوارا و ادو مجبور کرده است تا دستور دهند کارگران و کارمندان فقط سه بار در هفته به سر کار بیایند. 

در ایالت‌های دیگر، کارگران در حال پیاده روی به سمت محل کار هستند. بسیاری از افراد دیگر نیز برای انجام فعالیت‌های اقتصادی-اجتماعی در محل کار و فعالیت‌های خانگی در خانه به ژنراتورها وابسته هستند تا تاریکی را تحمل کنند زیرا نمی‌توانند قیمت جدید بنزین را بپردازند. 

در بیانیه آمده است: «ما وارد اعتصاب نامحدود خواهیم شد زیرا این وضعیت اسفناک نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، قبل از اینکه یک انفجار اجتماعی ناگزیر رخ دهد، مقامات به خودشان بیایند! رویکرد تسلیم‌آمیز رهبری اتحادیه‌های کارگری دولتی در مذاکره برای اخذ تسهیلات از دولت -که حتی در صورت اعطای آن، تأثیر حذف یارانه را برای اکثریت مردم کاهش نخواهد داد- خفت‌بار است! ما خواهان کنترل کارگری بر صنایع نفت و گاز هستیم و نه اخذ نذورات و کمک‌های نیکوکارانه‌ای که اغلب به دست کارگران هم نمی‌رسد!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز