خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران قرارداد موقت و پیمانی هندوستان به سیاست‌های اقتصادی حزب حاکم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۸۴۳

در ایالت جالاندهار هندوستان صدها کارگر زن معترض، در مقابل سالن اجتماعات این ایالت که مرکز اجتماعات دولتی و حزب حاکم است، تجمع کردند و علیه دولت و حزب حاکم شعار دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه ایندیا تریبون، دور دوم انتخابات هندوستان با برخی اعتراضات کارگری در این کشور همزمان شده است.

در ایالت جالاندهار هندوستان صدها کارگر زن معترض پنجابی، در مقابل سالن اجتماعات این ایالت که مرکز اجتماعات دولتی و حزب حاکم است، تجمع کردند و علیه دولت و حزب حاکم شعار دادند. 

آن‌ها همچنین چندین جزوه چاپ کرده‌اند که در آن از رای دهندگان خواسته‌اند به حزب حاکم اعتماد نکنند. 

این جزوه سه صفحه‌ای که خطاب به مردم فقیر و کارگران هندی نوشته شده، به تفصیل سیاست‌های ضد مردمی دولت و حزب حاکم را شرح می‌دهد. 

آن‌ها شعارهایی علیه دولت سر دادند و خواستار قانونمندسازی وضعیت کارگران قراردادی و پیمانی و فصلی در کشور شدند. اعضای اتحادیه‌های کارگری شرکت کننده در تجمع در بخش‌های مختلف کشور شامل بخش برون‌سپاری و پیمانکاری کار می‌کنند. 

رامان آرورا عضو اتحادیه‌ای کارگری در مرکز جالاندهار هند برای آرام کردن معترضان به آن‌ها قول داد که ملاقاتی بین وزیر کار و اشتغال هند و اعضای اتحادیه ترتیب دهد. این دیدار قرار است ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار شود. 

اعضای اتحادیه گفتند که از طرح مطالبات مشابه ساماندهی قراردادهای موقت و رسیدگی به حقوق‌شان خسته شده‌اند. آن‌ها می‌گویند مستحق دستمزد خوب و شغل مناسب هستند و مستحق ایستادن و تظاهرات کردن در گرمای طاقت فرسای هندوستان نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز