خبرگزاری کار ایران

تسریع در ساخت «پتروشیمی گلستان» برای اشتغال جوانان بومی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۷۶۲

جوانان جویای کار شهرستانهای «گرگان و آق قلا» در استان گلستان خواستار تسریع در ساخت کارخانه «پتروشیمی گلستان» و رفع مشکلات و بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از جوانان جویای کار شهرستان‌های «گرگان وآق قلا» در استان گلستان، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی پروژه پتروشیمی گلستان بعداز ۱۶ سال از کلنگ زنی شدند.

یکی از اهالی شهرستان «گرگان» در تشریح مشکلات این واحد نیمه کاره گفت: پتروشیمی گلستان که حدفاصل ۳۰ کیلومتری شهرستان گرگان به شهرستان آق قلا واقع شده، از سال ۸۶ در حال ساخت است. این پروژه عمرانی و بعد از یک دوره فعالیت اجرایی چندین ماهه تعطیل شده است. در حال حاضر اهالی منطقه و شمار زیادی از جوانان جویای کار خواستار تسریع در بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی از سوی مسئولان هستند.

به گفته وی؛ در کنار اشتغال‌زایی، احداث پتروشیمی گلستان با هدف تولید آمونیاک واوره برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی حائز اهمیت است.

او با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: سال‌ها این کارخانه نیمه کاره رها شده و از آن سال‌ها تا اکنون ساخت آن حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته وی؛ علت اصلی‌ عدم موفقیت پتروشیمی گلستان اختلافات اعضای هیئت مدیره پروژه بود و همین موضوع سبب وضعیت امروز این پروژه شده است. در تمام این سال‌ها پتروشیمی گلستان فقط یک سوله است و زمین آن هم متعلق به دولت است.

او گفت: اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ دستگاه قضایی هم به صورت جدی‌تری وارد میدان شد و خبر از بازداشت رئیس هیئت مدیره پتروشیمی استان داد. بلاتکلیف رها شدن پروژه علیرغم دریافت تسهیلات ارزی و ریالی و دفاع از حقوق بیش از ۹۴ هزار سهامدار در استان گلستان، علت اصلی بازداشت رئیس هیئت مدیره پتروشیمی گلستان اعلام شد.

این کارگر با بیان اینکه این پروژه به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی استان قرار بود برای حدود ۳ هزار نفر اشتغال مستقیم بسازد، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در دو شهرستان گرگان و آق قلا و اینکه راه‌اندازی پتروشیمی گلستان می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳ هزار نفرکارگر به‌صورت مستقیم باشد، از مسئولان درخواست حمایت داریم تا هر چه سریعتر با رفع مشکلات، این کارخانه به مرحله تولید برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز