خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

وقتی دولت کارفرما باشد، منافع مادی خودش را بر منافع کارگران ترجیح می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۳۹۵

دبیر اجرایی خانه کارگر اهواز گفت: وقتی دولت کارفرمای بزرگی باشد، رفاه و معیشت کارگران را فراموش می‌کند و به دنبال آن است که به نوعی در عرصه اقتصاد تصمیم‌گیری کند که با کسری بودجه روبرو نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قربان درویشی (دبیر اجرایی خانه کارگر اهواز) با ابراز تاسف از اینکه در تمامی سال‌های گذشته اعضای کارگری شورای عالی کار در اقلیت بوده‌اند، گفت: همواره دولت و کارفرما در یک جناح حرکت کرده و تصمیماتی که گرفته‌اند به زیان جامعه کارگری تمام شده است. 

وی با اعلام اینکه امروزه بخش قابل توجهی از بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری دولت از جمله حقوق و دستمزد می‌شود، گفت: هر چقدر دستمزد نیروی کار کمتر باشد، دولت برای تامین هزینه‌هایش با مشکل کمتری روبه‌رو می‌شود، به همین دلیل است که شاهد هستیم دولت اجازه افزایش منطقی دستمزد متناسب با تورم و سبد معیشت را نمی‌دهد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر اهواز با ابراز تاسف از اینکه وقتی دولت کارفرمای بزرگی باشد، منافع مادی خودش را بر منافع کارگران ترجیح می‌دهد، گفت: دولت مسئولیت سنگینی بر دوش دارد و می‌بایست با توجه به شرایط بحران زده اقتصادی، شرایط را به نوعی مدیریت کند که مردم بتوانند زندگی مرفهی داشته باشند، اما وقتی دولت کارفرمای بزرگی باشد، رفاه و معیشت مردم را فراموش می‌کند و به دنبال آن است که به نوعی در عرصه اقتصاد تصمیم‌گیری کند که با کسری بودجه روبرو نشود. 

وی با ابراز تاسف از اینکه امروزه دولت بحران اقتصادی خودش را بر بحران زندگی مردم برتری داده است، گفت: متاسفانه دولت‌ها در شورای عالی کار در کنار کارفرما قرار می‌گیرند و کارگران تنها هستند. 

درویشی با اعلام اینکه فاصله معیشت و دستمزد نشان می‌دهد که دولت‌ها مشکلات کارگران را درک نکرده‌اند، گفت: مشکلات زندگی کارگران ناشی از شکاف دستمزد با معیشت، بیانگر آن است که دولت‌ها هرگز به فکر زندگی کارگران نبوده‌اند و برایشان فرقی نداشته که سفره کارگران تا چه اندازه خالی بماند. 

وی تنها راه واقعی شدن دستمزد را کاهش تصدی‌گری دولت و خداحافظی با اقتصاد دولتی دانست و گفت: تا زمانی که دولت کارفرمای بزرگی باشد، حق کارگر به سادگی تضییع می‌شود که نمونه آن را در شرکت‌های پیمانکاری زیر مجموعه‌های دولت شاهد هستیم. 

دبیر اجرایی خانه کارگر اهواز با تاکید بر اینکه همگان می‌دانند پیمانکاری تامین نیروی انسانی چه زیان‌هایی به کارگران وارد می‌کند، گفت: اینکه دولت‌ها به این اندازه از پیمانکاران حمایت می‌کنند و در مقابل تضییع حقوق کارگران سکوت می‌کنند نشان می‌دهد که کارگران تا چه اندازه با دولت‌ها مشکل دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز