خبرگزاری کار ایران

شرایط زندگی با یک سال حقوق معوقه برای کارگران «قطار شهری اهواز» سخت‌ شده‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۴۳۶

کارگران قطار شهری اهواز می‌گویند: امروز که ۱۸روز از دی ماه می‌گذرد و به بهمن نزدیک می‌شویم، هیچ اقدامی برای حمایت از کارگران قطار شهری صورت نگرفته است و کارگران همچنان منتظر اقدامات مسئولان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران قطار شهری اهواز درباره وضعیت فعلی خود گفتند: در حال حاضر نزدیک به ۱۱۳ کارگر نگهبان به همراه سه کارگر تاسیساتی برای نگهداری از ماشین‌آلات و ژنراتورها و همچنین تخلیه آب کارگاه مشغول به کار هستند که حدود یک سال حقوق خود را به همراه دو سال عیدی دریافت نکرده‌اند و دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

یکی از کارگران شاغل بخش حراست قطار شهری اهواز با یادآوری اینکه در ارتباط با وضعیت فعلی کارگران قطار شهری کمتر احساس مسئولیت می‌شود، ادامه داد: روزگار کارگران قطار شهری اهواز به سختی می‌گذرد. از یک طرف  بی‌حقوقی و از طرف دیگر مشکلات بیمه تامین اجتماعی که با تاخیر ۱۴ ماهه مواجه شده و هیچ خدماتی نمی‌توانیم بگیریم.

او گفت: چندین بار با مدیرعامل قطار شهری اهواز صحبت کردیم و ایشان نیز این مشکل را به مسئولان بالاتر ارجاع کرده‌اند اما تا امروز که ۱۲ روز به پایان دی ماه باقی مانده و به بهمن نزدیک می‌شویم، هنوز اقدامی در این ارتباط صورت نپذیرفته است و نامه‌نگاری‌های کارفرمای اصلی و طرح موضوع کارگران و مشکلات پیمانکار و کارگرانش برای وصول مطالبات معوقه از نهادهای مختلف دولتی به جایی نرسیده است و کارگران همچنان در شرایطی بسیار سخت منتظر اقدامات مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه هرکدام از ما به صورت شبانه روزی مشغول حفاظت از اموال پیمانکاری هستیم که هیچ توجهی به پرداخت مطالبات ما نمی‌کند، افزود: دلیل ادامه همکاری ما در پروژه قطار شهری اهواز، کمبود اشتغال در منطقه و افزایش سن کارگران و اینکه کاری برای اشتغال مجدد آن‌ها وجود ندارد.

طبق اظهارات وی؛ پیش از این حدود ۹۰۰ کارگر پیمانی در قطار شهری اهواز کار می‌کردند که به مرور شغل خود را با متوقف شدن پروژه از دست داد‌ه‌اند.

او گفت: فعالیت پروژه قطار شهری اهواز از ماه‌های پایانی سال ۹۷ متوقف شده و از آن موقع کارگران بدنبال وصول مطالبات معوقه خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز