خبرگزاری کار ایران

آیا کارگران سه ساله صاحبخانه می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۱۲۹

اجرای تفاهم نامه وزارت کار و مسکن و شهرسازی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هرچند اعضای کارگری شورایعالی کار از مسکوت ماندن تدوین آیین‌نامه ماده ۱۴۹ قانون کار (بحث مسکن کارگری) انتقاد دارند اما به نظر می‌رسد اجرای تفاهم نامه مشترک دو وزارتخانه برای ساخت خانه‌های کارگری در شهرک‌های صنعتی کلید خورده است.

در این طرح قرار است ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان در دستور کار قرار گیرد و تمهیدات لازم در این خصوص پیش‌بینی شود.

در این راستا اخیرا تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان وزارت کار، شرکت عمران شهرهای جدید و اتحادیه اسکان منعقد شده که بر اساس آن، اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگران (اسکان) مدیریت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را برعهده گرفته که ۱۰ هزار واحد آن حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه در ۱۲ شهر جدید احداث خواهد شد و کارگران شهرهای جدید در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، سمنان، خراسان رضوی، فارس، مرکزی و سیستان و بلوچستان از اجرای این تفاهم نامه بهره‌مند خواهند شد.

زمان اجرای این طرح سه سال است و قرار است کارگران واجد شرایط، در طی این مدت صاحبخانه شوند؛ به همین منظور، محمدجعفر کبیری – معاون امور تعاون وزارت کار در گفت وگو با ایسنا، از اختصاص خط اعتباری ۷۵۰۰ میلیارد تومانی به ۷۵ هزار تعاونی مسکن با اولویت تعاونی‌های مسکن کارگری خبر داده و می‌گوید: بانک توسعه تعاون این تسهیلات را با اولویت مسکن کارگری اختصاص داده و به طور میانگین به ازای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است. مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور ۱۰ساله بوده که با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در اختیار افراد قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز