خبرگزاری کار ایران

نحوه استفاده از مشوق بیمه‌ای استخدام فارغ التحصیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۵۳۷

در راستای اجرای طرح مشوق بیمه کارفرمایی، حق بیمه سهم کارفرما برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید دانش‌آموخته دانشگاهی، توسط ​دولت (وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی) به مدت ۲ سال ​پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، «هادی ابراهیمی» مدیرکل کار این استان، گفت: طرح مشوق بیمه کارفرمایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از کارفرمایان، صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاههای تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید در حال اجراست. 

وی اظهارکرد: کارفرمایان می‌توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت در تعداد، از بین دانش‌آموختگان دانشگاهی مقطع لیسانس به بالا جذب کنند و نیروهای جدید، نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک جدید بودن نیروهای جذب شده نیز، افزایش نیروها نسبت به لیست بیمه دو ماه قبل از ثبت نام کارفرماست. 

ابراهیمی ثبت نام در سامانه، داشتن بیمه کد کارگاهی و مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور را از جمله شرایط برخورداری کارفرما از مزایای این طرح ذکر و اضافه کرد: نیروی کار جدید باید حداکثر ۳۸ سال سن، دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر و مجموع سوابق بیمه‌پردازی (تامین اجتماعی) کمتر از ۳۶ ماه داشته و همچنین در سامانه نیز ثبت نام کند. کارفرمایان و نیروی کار می‌توانند برای ثبت نام در سامانه مشوق بیمه‌ای به آدرس Moshavegh.mcls.gov.ir مراجعه کنند. 

لازم بذکر است دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی دارای مجوز از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی ارایه مشاوره و ثبت نام جویندگان کار و کارفرمایان جهت بهره مندی در طرح مذکور را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز