خبرگزاری کار ایران

ابتکار در همایش ملی بهره وری:

با ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی نتوانستیم جایگاه شایسته داشته باشیم / توسعه بدون توجه به محیط زیست امکانپذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۹۶

برخی دچار این تصور غلط هستند که می‌توان بخش زیادی از رشد را از طریق برداشت بی رویه از منابع تامین کرد، این درحالیست که منابع ما از ظرفیت محدودی برخوردارند.

ابتکار گفت: در سال های گذشته که ۷۰۰ میلیارد دلار هم درآمد نفتی و منابع داشتیم با عدم برنامه‌ریزی صحیح نتوانستیم به جایگاهی که کشورمان شایسته آن است دست یابیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در همایش ملی بهره وری گفت: رشد اقتصادی، شاخص توسعه انسانی و شاخص محیط زیست سه مولفه جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند که باید همزمان رشد کرده و تکمیل کننده یکدیگر باشند در غیر این صورت راه دیگری وجود نداشته و نمی توان توسعه را بدون محیط زیست پیش برد.

وی افزود: ‌ در کشورما محیط زیست آسیب‌دیده لذا باید برای برطرف کردن ضربه‌های وارده به آن از نقطه‌ای شروع کرد و به توسعه رسید.

رییس سازمان محیط زیست گفت: با بیان اینکه اگر قرار است به رشد اقتصادی ۱۲ درصدی دست پیدا کنیم باید برنامه‌ریزان در بهره وری، توسعه و رشد اقتصادی بدانند که در کجا قرار گرفته‌اند.


وی اظهار داشت: متاسفانه برخی دچار این تصور غلط هستند که می‌توان بخش زیادی از رشد را از طریق برداشت بی رویه از منابع تامین کرد، این درحالیست که منابع ما از ظرفیت محدودی برخوردارند.

وی تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات فعلی و دستیابی به بهره‌وری بالا برنامه ریزی دقیق و صحیح است.

ابتکار ادامه داد: در سال های گذشته که ۷۰۰ میلیارد دلار هم درآمد نفتی و منابع داشتیم با عدم برنامه‌ریزی صحیح نتوانستیم به جایگاهی که کشورمان شایسته آن است دست یابیم، بنابراین اگر منابع باشد اما برنامه‌ای آن را حمایت نکند شرایط بدتر از زمانی خواهد بود که درآمد و منابعی وجود ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز