خبرگزاری کار ایران

با اشاره به سهم‌بندی سرخابی‌ها:

فولادگر: واگذاری ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس به وزارت‌ورزش غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۲۶

دولت اعتقاد دارد باید بخشی از سهام سرخابی در اختیار وزارت ورزش باقی بماند چرا که این دو باشگاه پرطرفدار هستند و اگر واگذاری کامل صورت گیرد ممکن است موفق نباشد، مسائل اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به تعیین نحوه واگذاری باشگاه پرسپولیس، تاکید کرد که اختصاص سهم ۳۰ درصدی از واگذاری این باشگاه به وزارت ورزش و جوانان مغایر اصل ۴۴ قانون اساسی است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا فولادگر، با اشاره به قانون اساسی، نحوه واگذاری شرکت‌های دولتی را تشریح کرد و گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، اگر دوباشگاه پرسپولیس و استقلال در گروه دو این قانون در نظر گرفته شود، دولت ملزم است ۸۰ درصد سهام آنها را واگذار کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اگر سهم ۳۰ درصدی از باشگاه‌های سرخابی برای وزارت ورزش در نظر گرفته شده، تصمیمی خلاف قانون است و دولت باید در نهایت ۱۰ درصد دیگر را نیز واگذار و این میزان به حداقل به ۳۰ درصد کاهش دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: اگر دولت بخواهد ۳۰ درصد از سهام باشگاه‌های سرخابی را برای خود نگهدارد، به این معناست که این باشگاه‌ها را جزو گروه دو قانون اصل ۴۴ نمی‌داند.

وی درباره گروه بندی‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: ‌ شرکت‌ها در سه مدل واگذار می‌شوند، گروه اولی که ۱۰۰ سهام آن باید به بخش خصوصی داده شود، گروه دوم که دولت ملزم به واگذاری ۸۰ درصد سهام آن هستند. سهام شرکت‌های گروه سه، ۱۰۰ درصد در اختیار دولت باقی می‌ماند و واگذار نمی‌شود.

فولادگر تاکید کرد: اعتقاد دارم دو باشگاه سرخابی باید در گروه یک در نظر گرفته شود اما دولت اعتقاد دارد باید بخشی از سهام آن در اختیار وزارت ورزش باقی بماند چرا که این دو باشگاه پر طرفدار هستند و اگر واگذاری کامل صورت گیرد ممکن است موفق نباشد، مسائل اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی با انتقاد از نحوه واگذاری و سهم بندی‌، سهام دو باشگاه گفت: توصیه می‌کنم، دولت به بند ۲۱ اصل ۴۴ قانون اساسی توجه داشته باشد و بر اساس راه‌هایی ارائه شده در این بند، نسبت به واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال اقدام کند.

وی توضیح داد: طبق این بند اول باید سهام شرکت‌ها در بورس ارائه شود اگر موفق نبود سه بار مزایده و اگر مزایده نیست جوابگو نبود، سهام به شکل مذاکره‌ای بین بخش خصوصی، دولت و هواداران تقسیم شود.

فولادگر با بیان اینکه دولت از ابتدا روش مذاکره‌ای را انتخاب کرد، تشریح کرد: ‌ باید در واگذاری سهام به بخش خصوصی، رقابت پذیری که روح اصل ۴۴ قانون اساسی است، دیده شود. حتی اعتقاد دارم واگذاری سهام بین هواداران نیز رقابتی صورت گیرد تا اصل ۴۴ قانون اساسی رعایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز