خبرگزاری کار ایران

گودرزی تاکید کرد؛

توجه ویژه به توسعه متوازن ورزش با توجه به شاخص‌های جنسیتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۷۵

وی در حوزه ورزش قهرمانی از برنامه خود برای تشکیل شورای عالی ورزشی کشور و تدوین نظام اولویت بندی در رشته‌های ورزشی به لحاظ اقبال عمومی و مدال آوری برای حضور مقتدرانه در عرصه‌های بین المللی خبر داد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت ورزش بانوان اظهار داشت: از آنجا که بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند در برنامه‌های خود به حوزه ورزش بانوان نیز در خصوص ساخت وتوسعه اماکن ورزشی، توسعه متوازن با توجه شاخص‌های جنسیتی و عدالت اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای داشته‌ام.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود گودرزی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود برای وزارت ورزش وجوانان اظهار داشت: با پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران وارد عرصه خدمت شدم و همزمان با حضور در جبهه‌ها و عملیاتهای مختلف تجربه کردم و همواره در خط امام راحل و مقام معظم رهبری بوده‌ام و ولایت فقیه را رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی دانسته‌ام.

وی افزود: رشته تخصصی اینجانب در دوران جوانی ورزش کشتی بوده و همچنین به عنوان مربی تیم‌های ملی دانشجویان انجام وظیفه نموده‌ام و علاوه بر آن سوابقی چون برگزاری المپیادهای دانشجوی در سراسر کشور را در سابقه عملیاتی خود دارم و از آنجایی که جمعیت کثیری از دانشجویان و جوانان نیز در این المپیاد شرکت می‌کنند مدیریت جوانان به نوبه خود امری مهم محسوب می‌شود.

وی در ادامه توضیحات خود اظهار داشت: اینجانب همچنین مدیریت جهاد دانشگاهی، معاونت دانشگاه تکمیلی دانشکده تربیت بدنی و ریاست دانشکده در سه دوره را در کارنامه خود دارم و همچنین بنیانگذار ۴ نشریه علمی پژوهشی برای نخستین بار می‌باشم و در یک نشریه بین المللی به زبان انگلیسی نیز مسئول بوده‌ام.

وی با بیان اینکه موضوع جوانان از مهم‌ترین حوزه‌های راهبردی است که همواره در کلام حضرت امام(ره) ومقام معظم رهبری در تکالیف قانونی تبلور یافته، گفت: از آنجایی که حوزه‌های ساختار و اجرایی کشور ما جوان هستند و تازه متولد شده، جز با همکاری تنگاتنگ مجلس و دولت امکان توفیق در تحقق اهداف این وزارتخانه محقق نخواهد شد.

وی در توضیح برنامه‌های راهبردی خود، هویت یابی جوانان بر اساس هویت اسلامی ایرانی، ساماندهی امور ازدواج جوانان، ساماندهی امور جوانان در مشارکتهای اجتماعی، و ساماندهی امور جوانان در بهبود سبک زندگی و تمرکز بر امر اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده از جمله راهبردهای دوازده گانه‌ای اعلام کرد و به طور خلاصه، برنامه‌های عملیاتی برای تحقق این راهبرد‌ها را در قالب گذاره‌هایی مختصر ایراد کرد.

گودرزی ادامه داد: مواردی همچون نشر فرهنگ و معارف قرآنی و ترویج فرهنگ نماز و بهره برداری از فرهنگ مراجع تقلید، تقویت هویت دینی و ملی جوانان و افزایش امید و رضایت زندگی، توسعه مراکز آموزشی و مشاوره در امر ازدواج، به روز رسانی و تکمیل راهبرد ازدواج، بسترسازی حضور و پذیرش جوانان در حوزه مدیریتی کشور، طراحی و اجرای سند توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، امنیت و همگرایی در تشکل‌های جوانان، اشاعه مستمر الگوی سبک زندگی بر اساس اسناد بالادستی در سند چشم انداز ۲۰ساله، ارتقای کمی و کیفی دوره‌های مهارتهای زندگی، طراحی در سند ملی کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه ورزش گفت: اینجانب برنامه ورزشی خود را با شعار برنامه ورزش پاک؛ معنوی، معرفتی، تنظیم و تدوین کرده‌ام و استقرار نظام توزیع عادلانه منابع ورزشی با اولویت حمایت از استانهای کمتر برخوردار و مناطق روستایی و عشایری از مهم‌ترین شاخص‌های برنامه‌های ورزشی اینجانب می‌باشد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تاکید کرد: نهادینه سازی اخلاق و قانونمداری در ورزش، توسعه اخلاق مداری و نگاه فرهنگی به مقوله ورزش و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدوین و اجرای نظامنامه‌های اخلاقی کارآمد در باشگاه‌ها و موسسات ورزشی، پیشگیری از سوءاستفاده‌های سیاسی و اقتصادی از ورزش ایران، ایجاد تعامل بین ورزش و هنر، استفاده از توان رسانه‌ها در توسعه آموزه‌های اخلاقی در ورزش، توسعه ساختار حقوقی در ورزش کشور که مهم‌ترین نیاز امروز است.

گودرزی ادامه داد: شفاف سازی و تعیین حدود وظایف مقامات مسئول در حوزه ورزش، حمایت از سازمان‌ها و موسسات ورزشی و مردم نهاد، کاهش تصدی‌گری دولت در امر ورزش نه در شعار بلکه در عمل، ارتقای کیفی و کمی ورزش با اولویت ورزش برای همه، ساماندهی نظام ورزش همگانی، شناسایی و احیای ورزشهای بومی و محلی، را از راهبردهای مطرح شده در امر ورزش می‌باشد.

وی در حوزه ورزش قهرمانی از برنامه خود برای تشکیل شورای عالی ورزشی کشور و تدوین نظام اولویت بندی در رشته‌های ورزشی به لحاظ اقبال عمومی و مدال آوری برای حضور مقتدرانه در عرصه‌های بین المللی خبر داد.

گودرزی در دفاعیات خود با اشاره به اهمیت ورزش بانوان اظهار داشت: از آنجا که بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند در برنامه‌های خود به حوزه ورزش بانوان نیز در خصوص ساخت وتوسعه اماکن ورزشی، توسعه متوازن با توجه شاخص‌های جنسیتی و عدالت اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای داشته‌ام.

وی در پایان حساسیت و اشراف نمایندگان به این وزارتخانه را به فال نیک گرفت و آن را فرصتی برای پیشبرد اهداف ورزش کشور عنوان کرد.

گودرزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزرای پیشنهادی پیشین که موفق به گرفتن رای اعتماد از مجلس نشدند را در حوزه‌های مدیریتی به کار خواهید گرفت یا خیر، گفت: کسانی که تخصص ورزشی ندارند قطعاً در این حوزه‌های به کار گرفته نخواهند شد و در خصوص مسائل سیاسی که در این زمینه از وزارت اطلاعات استعلام رسمی شده و مشخص شده که اینجانب در هیچ خطوط و دسته‌ای نبوده و نیستم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز