خبرگزاری کار ایران

صحبت‌های وزیر ورزش در جمع کاروان راهیان نور

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۷۰۷

وزیر ورزش و جوانان سفر کاروان راهیان نور را گردشگری تعالی بخش توصیف کرد و از هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی از طلائی ترین دوران تاریخ معاصر ایران نام برد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سلطانی فر در یادمان شهدای شلمچه ظهار داشت: خدا را شاکرم که برای پنجمین سال متوالی است که در ایام پایانی سال و در آستانه نوروز توفیق حضور در یادمان شهدای دفاع مقدس را پیدا می کنم.

وزیر ورزش و جوانان سفر کاروان راهیان نور به مناطق جنگی را گردشگری تعالی بخش تعبیر کرد و اظهار داشت: هر ساله  میلیون‌ها نَفَر از جوانان و مردم  با عشق و اشتیاق نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس و نظام مقدس جمهوری اسلامی از یادمان های مختلف دفاع مقدس در نقاط غرب و جنوب غرب کشور بازدید می کنند و از نزدیک با حماسه های بی نظیر و تاریخی هشت سال دفاع مقدس آشنا می شوند.

دکتر سلطانی فر دوران هشت سال دفاع مقدس را یکی از طلائی ترین دوران تاریخ معاصر کشور دانست و مهمترین دستاوردهای کشور را نشان دادن قدرت نظامی ایران به جهانیان اعلام کرد. وزیر ورزش و جوانان از ایستادگی ایران در دوران جنگ تحمیلی مقابل عراق و چهل کشوری که صدام را حمایت می کردند به عنوان اقتدار نظامی ایران یاد کرد. دکتر سلطانی‌فر گفت: برخلاف جنگ‌هایی که در طول دو قرن گذشته انجام شده بود و ما در پایان هر جنگی به خصوص جنگ هایی که با روس ها داشتیم و ٢٠٢ و ١٨٩ سال پیش منجر به قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای شد و ٤٠ درصد از خاک ایران به دست روس‌ها افتاد اما در هشت سال دفاع مقدس افتخار ما این است که با غرور اعلام می‌کنیم یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن باقی نماند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اوایل هشت سال دفاع مقدس که ١٥ هزار کیلومتر از خاک ما همراه با ٧٠ شهر و بیش از یک هزار روستا  به تصرف دشمن امد  اما در کمتر از دو سال خاک ایران عزیز را آزاد کردیم بدون انکه نیاز به حمایت دیگران و خارجی‌ها داشته باشیم و این مهم با ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان ما در همه نیروها با رهبری معمار کبیرانقلاب اسلامی رقم خورد و این افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران و روحانیت شیعه است که حتی یک وجب از خاک ما در تصرف دشمن در نیامد.

دکتر سلطانی فر تاکید کرد: مطمئنم که نسل‌های آینده درباره دوره دفاع مقدس می‌نویسند، کتاب منتشر می‌کنند و فیلم می‌سازند و برخلاف ما که بعد از دویست سال، جنگ با روس‌ها را موجب سرشکستگی ایران می‌دانیم آیندگان، هشت سال دفاع مقدس را موجب عزت و افتخار و بزرگی کشورمان نام می‌برند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: امیدوارم این توفیق را داشته باشیم که به نسل امروز که  در قالب کاروان راهیان نور علاقه و اشتیاق دارند با دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند، ارزشهای آن دوران را منتقل کنیم و انشالله انها هم حافظان خوبی برای دستاوردها و ارزش های هشت سال دفاع مقدس باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز