خبرگزاری کار ایران

ابطحی: بازیکنان تیم ملی فوتسال باید به فکر قهرمانی باشند

بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است که سبک بازی پاراگوئه در بازی دیشب، نشانگر قدرت فوتسال ایران است.

 سید مهدی ابطحی، کارشناس فوتسال در خصوص بازی ایران مقابل پاراگوئه به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: نحوه بازی پاراگوئه نشان داد که تیم ملی ما از همه لحاظ از تیم پاراگوئه بهتر است. بازیکنان پاراگوئه با جمع شدن در دفاع و دل بستن به ضدحملات به دنبال گل زدن به ایران بودند و عملا تاکتیک خاص و برنامه‌ریزی مشخصی برای این بازی نداشتند.

وی افزود: صعود ایران به جمع چهار تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است اما بازیکنان ما باید به این درک برسند که به این موفقیت قانع نشوند و به فکر رفتن بر روی سکوی قهرمانی باشند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال درباره نقاط ضعف و قدرت تیم ملی گفت: مشکل اساسی ایران در این مسابقات خط دفاعی است اما این مشکل ربطی به ساختار دفاعی ندارد و بیشتر اشتباهات فردی منجر به گل خوردن ایران می‌شود. علت اصلی این مشکل ناهماهنگی بین بازیکنان خط دفاعی است که امیدوارم در بازی با روسیه این اشکالات به حداقل برسد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تیم ایران در خط حمله بسیار قدرتمند و زهردار عمل می‌کند. در بازی دیشب مشاهده کردیم که بازیکنان ایران بیش از 40 موقعیت گل بر روی دروازه پاراگوئه ایجاد کردند که اگر مهاجمان تیم کمی دقت می‌کردند کار به وقت‌های اضافی کشیده نمی‌شد.

ابطحی روسیه را تیم قدرتمندی عنوان کرد و افزود: روسیه‌ای که در این جام شرکت کرده است با تیم سال‌های قبل خود کاملا متفاوت است و این تیم تا این جای جام نشان داده است که بسیار هماهنگ و منسجم بازی میکند. من فکر می‌کنم اگر مشکلات جزیی که هنوز در تیم ما وجود دارد حل بشود توانایی شکست روسیه را داریم.

ابطحی در پایان از تعطیلی‌ بلند مدت لیگ فوتسال انتقاد کرد و افزود: این تعطیلی به تیم ما و فوتسال کشور لطمه وارد کرده است. اما به نظر من لیگ فوتسال ایران مشکل ساختاری دارد و مسئولان سازمان لیگ باید برای حل این مشکل اقدامات لازم را انجام بدهند.

 

کد خبر : ۴۱۳۶۵۹