خبرگزاری کار ایران

سید مهدی ابطحی در گفت‌وگو با ایلنا:

این قهرمانی متعلق به تمام خانواده فوتسال است/فوتسال نیازمند داشتن تشکیلات مستقل است

کارشناس فوتسال گفت: در این دوره اگر ژاپن و تایلند هم برابر ما قرار می‌گرفتند حرفی برای گفتن نداشتند.

سید مهدی ابطحی، مربی و کارشناس فوتسال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا گفت: در ابتدا این قهرمانی را به مردم عزیز کشورمان تبریک می‌گویم. من این قهرمانی را متعلق به تمام جامعه فوتسال می‌دانم. به دلیل اینکه در جریان هستم که افراد بسیار زیادی برای کسب این عنوان تلاش کردند.

وی ادامه داد: نگاه به بازی دیروز نکنید که ازبکستان تا حدودی ما را دچار مشکل کرد و نتیجه بازی نزدیک بود، تیم ما در آسیا یک سر و گردن از همه کشورها بالاتر است و تنها تیم‌های ژاپن و تایلند تا حدودی نزدیک به ما هستند و نباید به جز قهرمانی توقع دیگری از تیم ملی فوتسال داشت.

ابطحی در این رابطه که این قهرمانی بعد از چند دوره ناکامی نصیب کشورمان شد نیز تصریح کرد: این که چرا ما در 6 سال گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده بودیم، فقط به خاطر شرایط بد مدیریتی فوتسال خودمان بود. ضمن اینکه در آن برهه تیم‌های ژاپن و تایلند هم در اوج بودند. اما اگر در همان دوره‌ها هم ما تیم را به خوبی اداره می‌کردیم، مطمئن باشید که می توانستیم به مقام قهرمانی برسیم.

کارشناس فوتسال در پاسخ به این سوال که روبرو نشدن با ژاپن و تایلند، چه تاثیری در قهرمانی تیم ملی در این دوره جام ملت‌ها داشت نیز عنوان کرد: همانطور که گفتم ما در دوره‌های قبل که ناکام بودیم، صرفا به این خاطر بود که مشکلات درونی در تیم وجود داشت و در نحوه مدیریت تیم به مشکل خورده بودیم. ژاپن و تایلند همیشه در مواجهه با ما انگیزه فراوانی دارند و به شکلی متفاوت بازی می‌کنند. اما نباید فراموش کنیم که ما قدرت اول آسیا هستیم و همه از بازی کردن مقابل ما هراس دارند. در این دوره تیم ما بسیار یکدست بود و بچه‌ها همگی در خدمت تیم بودند و نظم خوبی در تیم برقرار بود که به همین علت در این دوره اگر ژاپن و تایلند هم برابر ما قرار می‌گرفتند حرفی برای گفتن نداشتند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال همچنین در مورد محمدرضا ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال و عملکرد وی نیز اظهار داشت: عملکرد ناظم‌الشریعه در این مسابقات خیلی خوب بود و به خوبی توانست تیم را اداره کند. ضمن اینکه تیم هم خوب بازی می‌کرد و از این حیث هم رضایتبخش بود. اما باید این را در نظر گرفت که نقاط ضعف تیم حالا دیگر مشخص شده است و باید تا زمان شروع جام‌جهانی برای برطرف کردن این مشکلات اقدام کرد. چون میدان جام‌جهانی بسیار متفاوت‌تر از جام ملت‌های آسیا است.

وی در پایان در مورد لزوم تغییر در نحوه اداراه فوتسال نیز گفت: ما باید در زمینه اداره فوتسال تجدید نظر کنیم و شیوه اداره کردن فوتسال در کشورمان را تغییر بدهیم. از زمانی که ما فوتسال بازی می‌کردیم تا الان، فوتسال با یک کمیته 5 نفری اداره می‌شود که این به هیچ وجه مناسب نیست و باید هرچه زودتر برای تشکیل یک فدراسیون فوتسال اقدام کنیم و تا فوتسال به صورت مستقل اداره شود. اگر می‌خواهیم که به بهترین نحو از پتانسیل موجود در فوتسال کشور استفاده کنیم، باید هرچه زودتر فدراسیون فوتسال را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم با یک مدیریت و برنامه‌ریزی خوب، آینده فوتسال کشورمان را بسازیم.

 

کد خبر : ۳۴۹۳۴۲