خبرگزاری کار ایران

کسب سهمیه المپیک شیرینی خاصی دارد؛

مهدوی: المپیکی شدیم باید مجسمه والیبالیست‌ها را بسازند/ می‌خواهیم همچنان تاریخ‌ساز بمانیم

پاسور دوم والیبال تیم ایران معتقد است اگر تیم ملی والیبال بتواند در ژاپن سهمیه المپیک را بگیرد باید مجسمه ملی‌پوشان والیبال را بسازند.

مهدی مهدوی در آستانه اعزام تیم ملی به جام واگنر و تورنمنت روسیه به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از نزدیک به 40 روز تمرین‌کردن در تهران و استراحتی که پس از اتمام لیگ‌جهانی داشتیم به آمادگی‌نسبی دست پیدا کرده‌ایم و احتیاج به بازی تدارکاتی داریم.

وی ادامه داد: حضور در جام‌واگنر و تورنمنت روسیه می‌تواند به تیم‌ملی به لحاظ آمادگی روانی و فنی کمک بسیاری کند. به لحاظ تیمی می‌توانیم در رقابت‌های جهانی ژاپن عملکرد خوبی داشته باشیم.

مهدوی درباره شرایط جسمی خودش هم اظهارداشت: پس از استراحت 20 روزه بازیکنان شروع خوبی نداشتیم و این موضوع هم بعد از یک استراحت طولانی طبیعی است. با توجه به فشارهایی که در لیگ‌جهانی به بازیکنان وارد شده بود نیاز داشتیم با یک استراحت مناسب بدن‌های خود را ریکاوری کنیم اما در اواخر اردو در این 10 روز گذشته به آمادگی مطلوب و ایده‌آل دست پیدا کردم.

مهدوی درباره زندگی والیبالیست‌های حرفه‌ای در ایران و تحمل تمرینات سخت و مسابقات پرفشار هم گفت: اگر می‌خواهیم در فتح اول والیبال دنیا ماندگار شویم باید حرفه‌ای زندگی کنیم و با نظم و انضباط خاصی زندگی و برنامه تمرینی خود را دنبال کنیم.

وی متذکر شد: این چند سال اخیر که تجربه حضور در لیگ‌جهانی را پیدا کردیم در یک‌سال 2 یا 3 بار به لحاظ جسمانی بدن‌های خود را به اوج رساندیم تا بتوانیم در مسابقات قدرتمند حاضر شویم. این شیوه آماده‌سازی از نظر علم تمرینی در ورزش دنیا کار بسیار سختی است و خدا را شکر ما توانستیم در این چند ساله آمادگی بدنی خود را حفظ کنیم و امیدوارم در جهانی ژاپن که در پیش‌رو داریم بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم.

پاسور دوم تیم ملی والیبال ایران درباره سطح مسابقات جهانی ژاپن و حضور تیم‌های با کیفیت در این مسابقات اظهار داشت: اگر می‌خواهیم واقع‌گرا باشیم مسابقات‌جهانی  بسیار سخت است. تیم‌های قدرتمند دنیا در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند و کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های جهانی ژاپن با توجه به اینکه فقط 2 تیم می‌تواند به المپیک راه پیدا کند جذابیت و شیرینی خاص خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته خوش‌بینانه است ایران جزو 2 تیمی باشد که به المپیک راه پیدا می‌کند. اگر این اتفاق در رقابت‌های جهانی ژاپن بیفتد باید مجسمه تمام بازیکنان تیم ملی والیبال ایران را بسازند اما این هدف دور از دسترس نخواهد بود و توانایی رسیدن به جمع 4 تیم نهایی را داریم. ما اگر شروع خوبی در مسابقات‌جهانی داشته باشیم و بازی قابل‌قبولی برابر شاگردان ولاسکو در تیم آرژانتین ارائه بدهیم در ادامه راه می‌توانیم با اعتماد به نفس کافی مسابقات خود را دنبال کنیم .

مهدوی درباره رویارویی با تیم آرژانتین و ولاسکو در اولین دیدار در رقابت‌های جهانی ژاپن هم گفت: عملکرد خوب والیبالیست‌های ایران توقع را از آنها بسیار بالا برده و این توقع به جا و به حق است چون تیم ملی والیبال ایران بازی‌های بسیار خوبی این مدت انجام داده که امیدوارم با تلاشی که در مسابقات‌جهانی از خود به کار می‌گیریم عملکرد سال‌های گذشته زیر سوال نرود و تیمی که توانسته تاریخ‌سازی کند همچنان تاریخ‌ساز بماند.

مهدوی در پایان درباره تیم باشگاهی‌اش به خبرنگار ایلنا گفت: هنوز صحبت‌کردن درباره رقابت‌های باشگاهی زود است اما امسال با توجه به حضور مصطفی کارخانه در تیم بانک‌سرمایه به همراه چند ملی‌پوش در خدمت این تیم خواهیم بود. مشکلی بابت حضور در این تیم نداریم و امیدواریم نتایج‌خوبی به همراه این تیم تازه‌وارد به دست بیاوریم. انتخاب تیم باشگاهی قبل از رقابت‌های جهانی ژاپن کمک می‌کند با آرامش بیشتری در خدمت تیم ملی کشورم باشم و در نهایت امیدواریم با استراحتی که بعد از مسابقات‌جهانی خواهیم داشت در خدمت تیم باشگاهی هم باشیم.

کد خبر : ۲۹۸۰۹۷