خبرگزاری کار ایران

مگر می‌شود قانون را با جعل‌امضا دور زد؟

خسروی‌وفا: ماجرای فروش ساختمان کمیته‌ملی خیلی‌ غم‌انگیز است/ زلف خود را به آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران گره نزدیم

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان در نشست‌خبری به تشریح جشنواره‌مهر رضوی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود خسروی‌وفا در نشست‌خبری گفت:‌ سال‌گذشته طی تفاهم نامه‌ای که با اداره‌کل ورزش و جوانان و همچنین استانداری خراسان امضا کردیم قرار شد جشنواره مهر رضوی را با حضور ورزشکاران کمتر از 25 سال سراسر کشور 20 الی 25 مرداد در مشهد برگزار کنیم.

وی ادامه داد: البته با توجهبه اینکه فصل تابستان است و مشهد در این زمان بسیار شلوغ است بعید می‌دانستیم چنین اتفاقی بیفتد ولی خوشبختانه این طرح با استقبال خوب مسئولان خراسانی مواجه شد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این جشنواره در مجموعه آستان‌قدس رضوی که یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی ایران است برگزار می‌شود .

خسروی‌وفا افزود: همه بسیج شده‌اند کار بزرگی را انجام دهند. امیدواریم این رقابت ها از سطح کیفی خوبی برخوردار باشد. در این مسابقات استعدادهای برتر شناسایی می‌شوند تا بتوانند در آینده برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان در ادامه درباره افتتاحیه این رقابت‌ها نیز گفت: قرار است افتتاحیه جشنواره مهر رضوی 21 مردادماه با حضور ورزشکاران 18 رشته‌ورزشی در بخش آقایان و 10 رشته ورزشی در بخش خانم‌ها خواهد بود که 2000 نفر ورزشکار در این رقابت‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند . این جشنواره رویداد بزرگی است که در بخش جوانان و در تمامی رشته‌ها انجام می‌شود.

وی همچنین درباره حاشیه‌هایی که همچنان درباره فروش غیر قانونی ساختمان‌ کمیته ملی المپیک وجود دارد و اظهارات افشارزاده دبیر سابق کمیته ملی، گفت: افشارزاده استاد، پیشکسوت و دوست من است. این جلسه هم درباره جشنواره مهر رضوی است و نمی‌خواهم درباره  نامهری‌ها حرف بزنم اما  مگر می‌شود قانون را با جعل امضا دور زد؟ البته باید بگویم اتفاق‌هایی که برای پول فروش ساختمان کمیته ملی المپیک افتاده دردناک‌تر از جعل‌امضا و فروش ساختمان است. واقعا اتفاق‌هایی برای پول آن ساختمان افتاده که خیلی غم‌انگیز است. حاضرم در نشست خبری یکی - دو ماه آینده با آمادگی کامل با کسانی که مدعی هستند این ساختمان قانونی به فروش  رسیده مناظره کنم که اگر آنها من را قانع کنند، عذرخواهی هم می‌کنم. هر کس هم مدرکی دارد بیاورد و هر جایی که آنها بخواهند حضور پیدا می‌کنم. تلویزیون درباره این موضوع مستند تهیه کرد؛ مگر می‌شود بدون سند مستند ساخت.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت تیم فوتبال 7 نفره و اینکه آیا پارالمپیک را از دست داده یا نه، متذکر شد: بله، حضور این تیم در پارالمپیک منتفی شده و فرصت دیگری نداریم. ما مدارک کامل را ارائه دادیم ولی باید قاطعانه اعلام کنم فرصت را از دست داده‌ایم. البته باز هم بیکار نمی‌نشینیم و تلاش می‌کنیم بتوانیم راه‌های ممکن برای حضور احتمالی این تیم را در پارالمپیک فراهم کنیم هر چند به جای ما انگلیسی‌ها مجوز گرفتند.

خسروی‌وفا همچنین درباره حضور زهرا نعمتی در مسابقات کسب سهمیه المپیک به جای پارالمپیک و آیا این حضور تداخلی با برنامه‌های تیروکمان معلولان گفت: حضور نعمتی در تیم تیراندازی با کمان با تیم جانبازان و معلولان تداخل ایجاد می‌کند اما اگر نعمتی نعمتی بتواند سهمیه‌المپیک بگیرد افتخار بزرگی برای ورزش معلولان جهان است و کمیته بین‌المللی پارالمپیک از آن حمایت خواهد کرد چراکه از نظر بعد رسانه‌ای خیلی جای مانور خواهد داشت. رسانه‌های بدون‌شک روی این موضوع خیلی مانور می‌دهند چراکه یک ورزشکاه معلول موفق شده سهمیه المپیک بگیرد. البته نبود او در تیم معلولان، مشکلاتی را به وجود می‌آورد که تمرین‌نکردن با مربی جدید خارجی از جمله آنهاست.اگر نعمتی موفق به کسب سهمیه‌المپیک نشود، ممکن است به دلیل نداشتن تمرینات کسب سهمیه پارالمپیک را نیز از دست دهد.

وی خاطرنشان کرد: من خوشحال می‌شوم و افتخار می‌کنم که نعمتی بتواند سهمیه المپیک را بگیرد حتی اگر سهمیه پارالمپیک از دست برود چراکه کسب سهمیه المپیک کمتر از کسب مدال پارالمپیک نیست.

خسروی‌وفا درباره وضعیت تیم بسکتبال جانبازان و معلولان نیز گفت: البته بعد از تحریم‌هایی که برای بسکتبال در نظر گرفتند ما کمی عقب‌ افتادیم ولی  امیدواریم با قهرمانی در رقابت‌های انتخابی ژاپن سهمیه پارالمپیک را بگیریم . بسکتبال جزو 7 رشته‌ای است که برای ما کسب سهمیه در آن مهم است. ما افتخار می‌کنیم ما را تحریم کردند ولی بعد از آن هزینه بیشتری برای بسکتبال کردیم و به کسب سهمیه امیدواریم. اگر سهمیه بگیریم بدون شک حضور مناسبی در ریو 2016 خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که با برداشته شدن تحریم‌های ایران پس از توافقات هسته‌ای در ژنو آیا فدراسیون جانبازان هم سهمی از آزاد شدن پول‌های بلوکه شده دارد یا خیر گفت: توافقات هسته‌ای که صورت گرفت برای مردم و جمهوری اسلامی بود و ما هم مانند مردم افتخار می‌کنیم که چنین توافقاتی صورت گرفت و بدون شک منافعی را در پی خواهد داشت ولی در این موضوع فقط ما سهیم نیستیم بلکه همه مردم ایران سهیم هستند و مردم در اولویت قرار دارند.

خسروی‌وفا متذکر شد: مهم نیست پول‌های آزاد شده به جیب ما برود، چراکه خوشبختانه سال های اخیر ما مشکل مالی نداشته‌ایم و سال های اخیر تمام برنامه‌ها و اردوها را بدون مشکل برگزار کردیم. ما حتی زمان تحریم هم وظیفه داشتیم برنامه‌های خود را اجرا کنیم و کارها را به نحو احسن جلو ببریم. افتخار ما این است که توافق‌نامه انجام شود ولی ما زلف خود را به آزاد شدن پول‌های بلوکه شدن گره نزده‌ایم.

کد خبر : ۲۹۴۸۳۳