خبرگزاری کار ایران

حسین عسگری خبر داد:

داور دربی80 پنج‌شنبه معرفی می‌شود /گل تیم مس‌کرمان سالم بود

رئیس دپارتمان داوری با بیان اینکه بهترین داور را برای دیدار استقلال و پرسپولیس انتخاب خواهیم کرد، از اعلام گزینه داوری دربی 80 تا فردا پنج شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین عسگری ضمن اعلام این خبر افزود: بازی بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال از حساسیت مختص به خودش برخوردار بوده و با وجود اینکه این دیدار هیچ تاثیری در کسب مقام قهرمانی لیگ و همین طور کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ندارد اما باعث نمی‌شود که از داوران جوان و کم تجربه استفاده کنیم. در نهایت فردا (پنجشنبه) از طریق سایت رسمی فدراسیون اسامی داوران این دیدار و داوران دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر فصل 93-94 را اعلام خواهیم کرد.

عسگری همچنین درباره قضاوت روز گذشته دیدار حساس تیم‌های مس کرمان و مس رفسنجان و شبهه‌ای که در صحنه به ثمر رسیدن گل مس کرمان وجود داشت، بیان کرد: در صحنه به ثمر رسیدن تک گل بازی توسط مس کرمان برخی از کارشناسان معتقد به وقوع آفساید هستند که امروز فیلم بازی به دست‌مان رسید و این صحنه را مورد آنالیز قرار دادیم. بر همین اساس مشخص شد پاسی که به مهاجم تیم مس کرمان می‌رسد توسط مدافع تیم مس رفسنجان به وی داده می‌شود.

وی افزود: طبق قوانین داوری فیفا، هرگاه مهاجم تیمی در موقعیت گل قرار گرفته باشد اما آن صحنه آفساید باشد، تنها در صورتی خطای آفساید وی اعلام نمی‌شود که مدافع تیم مقابل به اشتباه به مهاجم تیم زننده گل پاس را داده باشد. در واقع در این صحنه تصمیم کمک‌داور مبنی بر ادامه بازی درست و گل به ثمر رسیده کاملا صحیح است.

کد خبر : ۲۷۷۰۶۵