خبرگزاری کار ایران

فدراسیون یک و نیم میلیارد بدهی دارد

مهدوی: ماچک، ماهانه 40 میلیون می‌گرفت و در خانه می‌خوابید/ می‌توانیم قطر را شکست دهیم

رئیس فدراسیون هندبال مدعی شد بروت ماچک سرمربی پیشین تیم ملی ماهانه 40 میلیون حقوق می‌گرفت و در خانه می‌خوابید!

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدابوالحسن مهدوی در نخستین نشست رسانه‌ای در سال جدید که از ساعت 14:30 در فدراسیون هندبال آغاز شد ابتدا با یادی از میلاد اسلامی خبرنگار فقید ورزشی‌نویس ایران اظهار کرد: برای تحقق اهداف تعیین‌شده برنامه‌هایی پیش از مجمع انتخابات فدراسیون در نظر گرفتیم که نخستین گام برای رسیدن به آنها برگزاری یک همایش بود.

وی ادامه داد: به عنوان یک هندبالی 40،50 ساله جامعه هندبال را پویا نمی‌دانم و ریشه آن در تمامی سطوح این ورزش دیده می‌شود اگر به گذشته نگاه کنیم سوالات عجیبی به ذهن‌مان می‌رسد و از خودمان می‌پرسیم چگونه ممکن است چنین مسائلی در یک ورزش وجود داشته باشد.

مهدوی با بیان اینکه لحظه‌ای برای خدمت درنگ نمی‌کنیم، ادامه داد: وظیفه رسانه انتقاد است. اگر ما بی‌برنامه بودیم و کوتاهی کردیم باید نقد شویم اما اگر فدراسیون برنامه خوبی اجرا کرد توقع داریم رسانه‌ها هم به وظیفه اخلاقی خود عمل کنند.

رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: روزهای خوبی پیش رو داریم اتحاد و همدلی و همزبانی که مقام معظم رهبری ابتدای سال به آن اشاره کردند امسال بین جامعه هندبال هم دیده می‌شود. از نتایج نشست هم‌اندیشی هم که داشتیم میثاق با امام (ره) بود و از بیانات نوه گرامی ایشان هم بهره بردیم. ما در طول سه روز برپایی آن نشست به مباحث  اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی پرداختیم و رسانه‌هایی که گفتند این همایش بی‌نظیر است سخنی به گزاف نگفتند.

در ادامه نشست ... میرآبادی با اشاره به صحبت‌های مهدوی به تبیین برنامه‌های 4 کارگروه فدراسیون هندبال پرداخت توضیح داد: کارگروه سازمان تیم ملی ، مربیان و استعدادیابی که حجم زیادی از خانواده هندبال را در برمی‌گیرد طی سه روز به بحث و بررسی پرداخت که برآیند آن به زودی منتشر می‌شود.

نایب رئیس فدراسیون هندبال افزود: کارگروه دوم به داوران و ناظران اختصاص داشت که راهکارهای خود را برای پیشبرد داوری بیان کردند. کارگروه سوم مربوط به مسابقات  و برنامه عملیاتی فدراسیون بود که اعضای آن با حساسیت خاصی در آن حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: کارگروه چهارم هم مربوط به اتحادیه باشگاه‌هاست که اصلی‌ترین عامل فعالیت در لیگ و مطالبات را در بر می‌گیرد. این اتحادیه باید مسابقات هندبال داخلی را اداره کند. سازمان لیگ هم درباره مشکلاتی که فدراسیون با آن دست به گریبان بود، بلافاصله از باشگاه‌ها نظرخواهی کرد که آنها هم نقطه نظراتشان را به صورت مکتوب در اختیار ما قرار دادند.

در ادامه جلسه مهدوی با بیان اینکه اعتقاد به کار تشکیلاتی دارند درباره قطع همکاری فدراسیون هندبال  با بروت ماچک اظهار کرد:اساسنامه جدید سازمان تیم‌های ملی را تهیه کردیم و یک کمیته فنی تعریف کردیم تا به انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بپردازد. نتیجه این بررسی‌ها فردا یا آخر هفته مشخص می‌شود. یک باشگاه هم قبول کرده در صورتی که مربی تیم ملی خارجی بود هزینه‌هایش را تقبل کند. همچنین کمیته فنی 30 بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی انتخاب می‌کند و از این حیث مشکلی نداریم.

رئیس فدراسیون هندبال اضافه کرد:‌ ماچک ماهیانه 40 میلیون تومان از ما می‌گرفت و فقط در خانه می‌خوابید وقتی از او خواستیم برای استعدادیابی به شهرستان‌ها برود گفت من چنین وظیفه‌ای ندارم.

وی به تشکیل کمیته فنی برای بررسی عملکرد ماچک اشاره کرد و افزود: حدود 20 مربی مجرب داخلی را برای حضور در این کمیته دعوت کردم و نام آن را کمیته فنی اضطراری گذاشته‌ام در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پول بیخودی به ماچک ندهیم. مربیان داخلی معتقد بودنداو عملکرد موفقی نداشته است  ضمن اینکه خود ماچک هم به دلایل شخصی استعفا داده بود.

مهدوی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر انتخاب مربی خارجی برای سنین پایه و همچنین چگونگی انتخاب مریم کریمیان به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان بانوان اظهار کرد:  یکی از برنامه‌هایی که  در کمیته فنی  همیشه روی آن بحث داریم  بررسی حضور  مربیان خارجی برای پایه است. درباره انتخاب کریمیان هم باید بگویم این تصمیم کمیته فنی بانوان بود که خانم نظرعلی با عنایت به تجارب و سطح علمی خانم کریمیان  ایشان را انتخاب کردند.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به پرس دیگری از خبرنگار ایلنا مبنی بر  هدف‌گذاری و برنامه ریزی  این فدراسیون برای حضور در المپیک 2016 ریو توضیح داد:  ما باید در قطر به مصاف تیم این کشور برویم که بیشتر بازیکنانش را از کشورهای دیگر به خدمت گرفته و تیمی جهانی است. قطری‌ها بنا دارند با توجه به میزبانی مستقیم به المپیک صعود کنند.اما من با توجه به اینکه بازی‌های پیشین تیم ملی ایران  برابر قطر را دیده‌ام  و تیم ما در آن بازی‌ها با اختلاف کمی مغلوب قطری‌ها شد به شکست این تیم در خانه و صعود مستقیم به المپیک امیدوارم. متاسفانه این واقعیت تلخ ورزش آسیاست که قطر روندی را دنبال می‌کند که همه معادلات را به هم می‌ریزد. البته این را هم می‌گویم  که برنامه اصلی ما المپیک بعدی است ضمن اینکه پس از انتخابی المپیک رقابت‌های آْسیایی را پیش رو داریم. من شنیده‌ام  قرار است قطر پس از رقابت‌های انتخابی سرمایه‌گذاری زیادی در هندبال نکند و برنامه‌هایش را معطوف به فوتبال کند. اگر این اتفاق بیفتد بدون شک ایران جایگاه واقعی خود را در آ‌سیا به دست می‌آورد.

رئیس فدراسیون هندبال درباره بدهی‌های این فدراسیون توضیح داد: ما یک و نیم میلیارد تومان بدهی داریم و داوران ما هم 3 سال است حقوق نگرفته‌اند من مباحث مالی را همیشه مطرح می‌کنم اما متاسفانه کسی بدهی‌های فدراسیون هندبال را تقبل نمی‌کند.

کد خبر : ۲۷۱۷۲۵