خبرگزاری کار ایران

رئال مادرید 3 - بارسلونا 2؛ سلام کهکشانی‌ها به قهرمانی لالیگا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۸۲۳

الکلاسیکوی برگشت این فصل، در شبی خاص و متفاوت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود رئال مادرید خاتمه پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز از هفته سی‌ودوم لالیگای اسپانیا به مصاف هم می‌روند. با توجه به فاصله 8 امتیازی رئال با بارسا، در صورت پیروزی تیم کارلو آنچلوتی در جدال خانگی فردا می‌توان تا حد بسیار زیادی پرونده لالیگای امسال را با قهرمانی شماره 36 مادریدی‌ها مختومه اعلام کرد، اما اگر آبی‌واناری‌ها سانتیاگو برنابئو را با برد ترک کنند، تنور مسابقات لالیگا در ماه پایانی بار دیگر داغ خواهد شد.

رئال مادرید در حالی به استقبال بارسلونا می‌رود که از جدال سخت و دشوار با منچسترسیتی در دور برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سربلند به اسپانیا بازگشته و به همین خاطر با انرژی و روحیه‌ای مضاعف از بارسلونا پذیرایی می‌کند. ال‌کلاسیکوی فردا برای تیم کارلو آنچلوتی به این دلیل حائز اهمیت است که در صورت برد بزرگ‌ترین گام را برای قهرمانی لالیگا برمی‌دارد و با خیالی راحت و آسوده برای تقابل‌های اروپایی آماده می‌شود.

یک اخراج بدموقع، سرنوشت بارسلونا را در لیگ قهرمانان اروپا را 180 درجه تغییر داد. اگر کارت قرمز رونالد آرائوخو کمر تیم ژاوی را نمی‌شکست، احتمالاً آبی‌واناری‌ها در کنار رئال مادرید، دو تیم اسپانیایی حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را تشکیل می‌دادند و با حالی خوش به مادرید سفر می‌کردند. اکنون بارسا باید در قلمرو رقیب سنتی، آخرین تلاش‌ها را برای فتح تنها جام باقی‌مانده فصل انجام دهد و با کاهش اختلاف با رئال مادرید، به امیدهای خود برای تکرار قهرمانی بی‌افزاید.

ترکیب رئال مادرید

آندری لونین | لوکاس وازکز، آنتونی رودیگر، اورلین شوامنی، ادواردو کاماوینگا (71- فران گارسیا) | غده والورده، لوکا مودریچ، تونی کروس (71- براهیم دیاز) | جود بلینگام | وینیسیوس(82- خوسلو) و رودریگو  (74- ادر میلیتائو)

ترکیب بارسلونا

مارک آندره تراشتگن | رونالد آرائوخو، ژول کنده، پائو کوبارسی، ژائو کانسلو | فرنکی دی یونگ (7+45- پدری)، آندریاس کریستنسن (46- فرمین لوپز مارین)، ایلکای گوندوغان | لامینه یامال، رافینیا (64- ژوائو فلیکس) و روبرت لواندوفسکی (64- فران تورس)

شرح گل:

بارسلونا ۱-۰ رئال مادرید (آندریاس کریستنسن دقیقه ۶): خروج اشتباه لونین در صحنه‌ای که به سود بارسلونا کرنر اعلام شده بود، با ضربه مدافع دانمارکی بلوگرانا همراه شد تا این تیم خیلی زود یک بر صفر پیش بیفتد.

 

بارسلونا ۱-۱ رئال مادرید (وینیسوس دقیقه ۱۶): مهاجم برزیلی رئال مادرید در کمال خونسردی پشت توپ ایستاد و توانست گل تساوی را به نام خودش ثبت کند.

 

بارسلونا ۲-۱ رئال مادرید (فرمن لوپز دقیقه ۶۹): ضربه پای چپ قوس‌دار یامال با دخالت تورس همراه شد اما لونین ابتدا آن را مهار کرد که دفع او ناقص بود و توپ مقابل پای فرمین لوپز فرود آمد تا این بازیکن کار آسانی در مقابل دروازه رئال داشته باشد.

 

بارسلونا 2-2 رئال مادرید (وینیسوس دقیقه ۱۶): رئال مادرید خیلی زود گل خورده را پاسخ داد. این بار وینیسوس با خلاقیت انفرادی خود، توپ را در نقطه کور مدافعان بارسلونا برای وازکز مهیا کرد و این بازیکن اسپانیایی از پشت سر کانسلو نفوذ کرد تا با یک ضربه دقیق گل تساوی را به ثمر برساند.

 

بارسلونا ۲-۳ رئال مادرید (جود بلینگهام دقیقه 1+90): یک موقعیت گل فوق العاده و در نهایت تمام! براهیم دیاز به خوبی مدافعان بارسلونا را به خود مشغول کرد و پس از آن توپ را تحویل وازکز داد. وازکز بلافاصله با دیدن بلینگهام توپ را به او سپرد که در این بین، خوسلو با بازی بدون توپ خود نقشی کلیدی در رسیدن توپ به نقطه کور مدافعان بارسا داشت تا بدین شکل گل برتری رئالی‌ها هم توسط جود از راه برسد.

 

لحظات  حساس:

* در شروع بازی اشتباه لونین می‌توانست کار دست رئالی‌ها بدهد اما لواندوفسکی و رافینیا از این موقعیت استفاده نکردند.

* روی صحنه‌ای که شوامنی و مودریچ خلاقیت بالای خود را به نمایش کشیدند، وینیسوس توانست از پشت سر ارائوخو‌ نفوذ کند ولی این بازیکن در زدن ضربه آخر ناکام بود.

در شرایطی که وازکز با دریبل خود از کانسلو گذشته بود، مدافع جوان بارسلونا یعنی کوبارسی بارسلونا مجبور به انجام خطا کردن بر روی او شد و یک پنالتی به رئال مادرید تقدیم کرد.

در دقیقه ۲۱، کرنر ارسال شده توسط گوندوغان با دخالت یامال به سمت دروازه رفت و توپ به نظر از خط دروازه گذر کرده و لونین توپ را پشت خط مهار کرده است اما پس از بررسی مشخص شد توپ از خط رد نشده است.

* فرار تند و تیز یامال از پشت سر مدافعان در شرایطی بود که این بازیکن در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما کاماوینگا حاضر شد کارت زرد بگیرد ولی خطری دروازه تیمش را تهدید نکند.

* در دقیقه ۴۲، روی پاس خوب وینی به رودریگو، ستاره برزیلی رئالی‌ها صاحب بخت خوب گلزنی می‌شود که کریستنسن با یک تکل عالی مانع از گلزنی رودریگو می‌شود.

* پیش از پایان نیمه اول دی یونگ در تقابل برای گرفتن توپ با والورده مصدوم شد و از بازی بیرون رفت که با نظر ژاوی، پدری به جای او وارد زمین شد.

* در نیمه‌ای که درگیری های میانه زمین شدت گرفته بود، در دقیقه ۶۶، فرار فران تورس باعث شد این مهاجم با لونین تک به تک شود ولی ضربه او با کم‌دقتی‌اش به بیرون رفت.

* در دقیقه ۷۹ این بازی، در موقعیت 2 به 1 رئالی‌ها وینیسیوس با خودخواهی تمام توپ را به بدن تراشتگن می‌کوبد تا مهم‌ترین بخت شاگردان آنچلوتی به هدر برود.

* در یک موقعیت عجیب سه رئالی یک فرصت ایده آل گلزنی را از دست دادند؛ ارسال مودریچ روی دروازه بارسلونا ابتدا میلیتائو برای بلینگهام توپ را آماده کرد که این بازیکن ناکام ماند و پس از آن خوسلو توپ را به کنار دروازه زد.

کارت زرد:

ادواردو کاماوینگا (33) وینیسیوس جونیور (75) لوکا مودریچ (83)

ژول کنده (75)

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز