خبرگزاری کار ایران

پیکه و دلتنگی برای بازگشت به فوتبال

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۲۳۳

جرارد پیکه در توییتر اعلام کرد به زودی به فوتبال برمی‌گردد. او در حساب خود نوشت: «سال جدید است و بعد از خیلی فکرکردن تصمیم گرفتم به فوتبال برگردم. خیلی دلم برایش تنگ شده. این بار نه به عنوان بازیکن، من مربی می‌شوم. ظرف چند روز آینده اطلاعات و جزئیات بیشتری را منتشر می‌کنم.»

به گزارش ایلنا، پیکه به عنوان نماد بارسلونا در آبان سال گذشته بازی را کنار گذاشت چون مورد توجه هم‌تیمی سابق و مربی فعلی بارسلونا، ژاوی نبود در فصلی که با نخستین قهرمانی کاتالان‌ها بعد از سه سال به پایان رسید. او آن موقع گفت: «الان به جایی رسیده‌ام که باید این مقطع از زندگی را خاتمه بدهم. همیشه گفته‌ام بعد از بارسلونا تیم دیگری برایم وجود ندارد و همین کار را می‌کنم. من هوادار همیشگی بارسا می‌مانم و از تیم حمایت می‌کنم. عشق به بارسلونا را به فرزندانم منتقل می‌کنم همان کاری که خانواده‌ام با من کرد. شما من را می‌شناسید، دیر یا زود برمی‌گردم.»

به نظر می‌رسد پیکه به قولش عمل کرده اما معلوم نیست به بارسلونا برمی‌گردد و در تیم تمام زندگی‌اش کار می‌کند که از آکادمی لاماسیایش به همراه لیونل مسی و سسک فابرگاس رشد کرد. پیکه 36 ساله در این مدت بیکار نبوده و خودش را با رقابت‌های هفت نفره «لیگ شاه‌ها» مشغول کرده. او یک ماه بعد از بازنشستگی این رقابت‌ها را راه انداخت و بعد «لیگ ملکه‌ها» را برای فوتبال زنان شروع کرد. او همچنین در ماجرای درگیری با شکیرا و جدایی از او نیز خبرساز شده بود.

پیکه با کمک شخصیت‌های فوتبالی از جمله حرفه‌ای‌های سابق به اضافه چهره‌های شاخص تلویزیونی محبوبیت فراوانی برای لیگ شاه‌ها یا کینگز لیگ ایجاد کرده، در اسپانیا و بیرون این کشور. مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها در اسفند گذشته در ورزشگاه نوکمپ برگزار شد قبل از اینکه استادیوم بارسلونا تحت بازسازی قرار گیرد.

تصمیم او برای مربیگری احتمالاً روی کارش به عنوان رئیس این دو لیگ تأثیری نخواهد داشت، در سال 2024 این رقابت‌ها نظم بهتری خواهد داشت و با سازوکار بهتری اداره می‌شود. قرار است از اواخر اردیبهشت جام جهانی شاه‌ها با تیم‌هایی از کشورهای مختلف برگزار شود.

اگر کار مربیگری را در بارسلونا شروع نکند که لاماسیا می‌تواند جای خوبی باشد، شاید کارش روی نیمکت را در اف‌سی‌آندورا آغاز کند، باشگاهی که در دسامبر 2018 و از طریق شرکت هلدینگ کاسموس آن را خریداری کرد. باشگاه زیر نظر او رشد فوق‌العاده‌ای داشت و از سطح پنجم فوتبال اسپانیا تا رده دوم یعنی سگوندا دیویسیون بالا آمده است.

بسیاری در کاتالونیا او را دارای پتانسیل ریاست بارسلونا می‌دانند چون در امور اداره باشگاه صاحب نظر است و عرق خاصی نسبت به بارسلونا دارد. او در آخرین صحبت‌هایش با هوادران بارسلونا گفت: «گاهی وقت‌ها باید از آنچه دوست داری، جدا شوی اما مطمئنم دوباره به بارسلونا می‌آیم. من عاشق بارسا هستم و برای همین احساس می‌کنم وقت مناسبی برای رفتن است. این خداحافظی نیست، من اینجا به دنیا آمده‌ام و اینجا می‌میرم.»

اما با این اظهارات باید منتظر خبرهای دیگری از این مدافع میانی سابق باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز