خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی: تیم ملی به نیمه نهایی برسد موفق بوده است/ جای چند بازیکن در این فهرست خالی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۸۹۸

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، بیست و دوم همین ماه قرار است افتتاحیه جام ملت های آسیا در قطر برگزار شود و تیم ملی فوتبال کشورمان هم یکی از شانس های عنوان قهرمانی در این رقابت ها به حساب می آید.

ناصر ابراهیمی، پیشکسوت فوتبال در خصوص وضعیت تیم ملی در این مسابقات اظهار داشت: خب ما بیش از 45 سال است که در جام ملت های آسیا مقام قهرمانی نیاوردیم. البته بسیاری از مربیان ازجمله بنده در دو مسابقه با پنالتی باختیم و سوم و چهارم شدیم، دوران خدابیامرزها دهداری و پورحیدری. در فوتبال ما اگر تیمی نتیجه نگیرد اول مربی را برکنار می کنند چون بعضی ها فکر می کنند درد فوتبال ما تغییر مربی است. یک زمانی ما عرب ها را مسخره می کردیم که زود به زود مربی عوض می کنند اما الان ما بدتر از آنها شدیم! مثلا در باشگاه ها تا تیمی قهرمان نمی شود زمزمه می کنند که مثلا یحیی می خواهد جدا شود یا مربی استقلال را عوض می کنند و طلبکار هم می شوند.

وی افزود: در تیم های استقلال و به خصوص پرسپولیس بازیکن تهرانی با 14 میلیون جمعیت وجود ندارد و این نشان می دهد سازندگی نداریم. همین طور که در تیم ملی هم بازیکنان 36 و 37 ساله داریم و بعضی های شان 3 و 4 دوره در جام ملت ها بازی می کنند و مقامی هم نیاوردند. می خواهم بگویم اگر خدای نکرده تیم ملی موفق هم نشد تعویض مربی کار درستی نیست چون مربی که داخل زمین حضور ندارد. همان طور که به کی روش که سال ها فوتبال ما را سرکیسه کرد و کار خاصی انجام نداد فرصت داده شد باید به مربیان ما در تمام رشته ها زمان داد. در کل و در یک جمله فوتبال ما رو به ضعف است.

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت حال حاضر تیم ملی گفت: بازیکنان ما الان اکثرشان در اروپا بازی می کنند. بازیکنی مثل طارمی که در شاهین بوشهر شاگرد من بود الان آماده به ایران آمده است. لژیونرها زیرنظر مربیان شان با آمادگی کامل بدنی به مسابقات می روند اما الان فقط شرایط بدنی بازیکنان مهم نیست و باید به لحاظ روحی روانی هم آماده شان کنیم. باید ارنج ما به این شکل باشد که هم به بازیکنان باتجربه بازی داد و هم از نیروی جوان استفاده کنیم. اگر بگوییم چون بازیکنی در اروپا بازی کرده باید فقط به او بازی داد ممکن است میانگین سنی ما بالا برود و آن وقت به لحاظ بدنی کم می آوریم. مساله روحی و انگیزشی هم در این میان خیلی مهم است. در جام جهانی بازیکنانی داشتیم که در فلان تیم بزرگ اروپایی فیکس بودند اما در تیم ملی نیمکت نشین شدند.

ابراهیمی در پایان با اشاره به پیش بینی از جایگاه تیم ملی در جام ملت‌ها گفت: باید گروه فنی روی این بازیکنان کار کنند. اگر جزو چهار تیم برتر باشیم موفق بودیم. ژاپن و کره و استرالیا و عربستان و حتی چین و چند تیم دیگر مدعی هستند. در اینجا باید اضافه کنم جای دو، سه بازیکن جوان در لیست خالی بود که نمی‌خواهم از آنها اسمی ببرم اما به تجربه قلعه نویی امیدوارم و امید دارم به کار بیاید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز