خبرگزاری کار ایران

بمب ساعتی در سپاهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۸۸۴

حکم کمیته استیناف برای سپاهان چندان خوش یمن نبود و این تیم را در وضعیت عجیبی قرار داده است.

به گزارش ایلنا، خوشحالی سپاهانی‌ها بابت بازگرداندن 4 امتیاز از سوی کمیته استیناف دوام زیادی نداشت و آنها کمتر از 24 ساعت مانده به بازی با گل‌گهر متوجه شدند که اجازه استفاده از 6 بازیکن اصلی‌شان را ندارند. حکم جدید کمیته انضباطی در ادامه حکم کمیته استیناف بود که تأکید کرده بود مشکلات قرارداد بازیکنان سپاهان برطرف شود.

این رأی برای مورایس یک شوک بزرگ بود و مربی پرتغالی مجبور شد ترکیبی را که در تمرینات روی آن کار کرده بود فراموش کند و با بازیکنان باقی‌مانده ترکیب متفاوتی را به زمین بفرستد. غیبت ده بازیکن به خاطر گرفتن کارت قرمز در بازی با آلومینیوم اراک، مصدومیت یا حکم کمیته انضباطی دست مورایس را کاملاً بسته بود، طوری که در دقایق پایانی بازی با گل‌گهر دروازه‌بان سومش را به عنوان دفاع راست به زمین فرستاد.

این اتفاق برای مورایس به قدری عجیب بود که در نشست خبری تأکید کرد هرگز چنین اتفاقی را تجربه نکرده است. حتی شنیده می‌شود که او بابت ضرباتی که سپاهان در این مدت خارج از زمین خورده به فکر استعفا افتاده، هرچند دیروز گفته شد که نیکفر، مدیر عامل جدید باشگاه از او خواسته که بماند و به او قول داده که مشکلات را برطرف خواهد کرد.

بمب ساعتی در سپاهان

مورایس همچنین در نشست خبری گفت که بهتر بود به سپاهان برای اصلاح قرارداد بازیکنان زمان داده می‌شد، نه اینکه یک روز قبل از یک بازی حساس این محرومیت اعلام شود. خواسته مربی پرتغالی منطقی است و معمولاً در چنین مواردی فرصت کافی به باشگاه داده می‌شود، ولی این پرونده پیچیدگی‌های زیادی دارد و عبور از آن برای سپاهان به این سادگی نخواهد بود.

آخرین بازی نیم‌فصل سپاهان دوشنبه مقابل شمس‌آذر در قزوین است و هنوز هیچ خبری درباره توافق باشگاه و بازیکنان برای امضای قرارداد جدید شنیده نشده است. ایرادی که به قرارداد این بازیکنان وارد شده اختلاف زیاد رقم قرارداد سال اول و سال دوم آنهاست. باشگاه سپاهان با کم کردن از قرارداد سال اول و اضافه کردن همان رقم به قرارداد سال دوم توانست سقف بودجه را رعایت کند، ولی کمیته انضباطی مدعی است که اختلاف قرارداد سال اول و دوم نمی‌تواند بیشتر از 25 درصد باشد.

اصلاح قرارداد به معنی این است که این بازیکنان باید بخش بزرگی از قرارداد سال دوم‌شان را ببخشند و باشگاه برای رسیدن به چنین توافقی کار خیلی سختی دارد. یکی از این بازیکنان پیام نیازمند است که رضا جاودانی رقم قراردادش را افشا کرد. به گفته این عضو کمیته انضباطی، رقم قرارداد سال اول این دروازه‌بان ملی‌پوش 10 میلیارد تومان و رقم سال دوم 150 میلیارد تومان است. اگر به محدودیت 25 درصدی اختلاف قرارداد سال اول و دوم استناد کنیم، او بابت سال دوم تنها می‌تواند 5/12 میلیارد تومان بگیرد و اصلاح قرارداد به معنی چشم‌پوشی از 5/137 میلیارد تومان است!

کمیته انضباطی با این حکم توپ را به زمین سپاهان انداخته و باشگاه اصفهانی را گرفتار مخمصه بزرگی کرده است. مورایس امیدوار است که با اصلاح قراردادها بتواند ترکیب اصلی‌اش را مقابل شمس آذر به زمین بفرستد، ولی به سختی می‌توان تصور کرد که این بازیکنان از چنین ارقام بزرگی چشم‌پوشی کنند. سپاهان اگر تا دوشنبه نتواند این قراردادها را اصلاح کند، باید در قزوین هم بدون این 6 بازیکن به زمین برود. خروج از این بن‌بست بستگی به این دارد که سپاهان چه راهی برای کنار آمدن با این قانون یا دور زدن آن پیدا کند و در این صورت ممکن است وارد مرحله تازه‌ای از کشمکش با کمیته انضباطی شود.

کسر 4 امتیاز اتفاق تلخی برای سپاهان بود و همان زمان این تیم را به حاشیه برد، ولی شاگردان مورایس توانستند آن را پشت سر بگذارند و صدر جدول را پس گرفتند. بازگرداندن این 4 امتیاز در نگاه اول اتفاق خوبی برای باشگاه اصفهانی بود، ولی محرومیت 6 بازیکن می‌تواند زیان بزرگ‌تری به آنها بزند. این حکم فعلاً به قیمت از دست رفتن سه امتیاز در سیرجان تمام شد و ممکن است آنها در قزوین هم بابت آن جریمه شوند.

گزارش: آرمن ساروخانیان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز