خبرگزاری کار ایران

تشریح آخرین وضعیت فدراسیون تنیس از زبان عزیزی در مجمع این فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۶۴۹

رئیس فدراسیون تنیس در مجمع عمومی این فدراسیون به تشریح گزارشی از اقدامات این فدراسیون پرداخت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، مجمع عمومی فدراسیون تنیس به ریاست سیدمحمد پولادگر معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و با حضور مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس، نایب رئیس و اعضای مجمع این فدراسیون در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای مجمع، داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس گزارشی از عملکرد فدراسیون در سال 1401 و شش ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد. او با اشاره به اینکه در مدت حضورش در این فدراسیون از همه ظرفیت‌ها برای ارتقای جایگاه تنیس ایران در بعد بین‌المللی و افزایش توانمندی تنیسورهای کشورمان در داخل کشور بهره برده است، گفت: برآورد تلاش همکارانم در هیئت‌های استانی و تیم‌ کاری فدراسیون و علاقه‌مندان به این رشته باعث شده است در همه ابعاد، رشد معقولی داشته باشیم که گزارش آن در اختیار اعضای مجمع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال 1401 در فدراسیون تنیس 39 رویداد طی 44 هفته برگزار شد که در مجموع هشت هزار و 219 تنیسور به مصاف هم رفتند که از این میان، 335 ورزشکار خارجی و مابقی نفرات از تنیسورهای داخلی بودند. همچنین در طی ماه‌های گذشته سال جاری هفت رویداد هزار امتیازی، 10 مسابقه رده‌های سنی، هفت رقابت بین‌المللی جوانان،‌ دو تور جهانی مردان، سه تور تنیس کمتر از  14 سال آسیا،‌ لیگ برتر آقایان،‌ مسابقات 500 امتیازی شیراز و سه رویداد بین‌المللی پیشکسوتان را هم برگزار کردیم که برآورد همه این تلاش‌ها، رشد و رونق بیشتر تنیس را به همراه دارد.

رئیس فدراسیون تنیس تصریح کرد: پس از سال‌ها شاهد اتفاقی خوب در تنیس ایران بودیم که به میزبانی مجدد کشورمان از تور جهانی تنیس مردان (فیوچرز) باز می‌گردد، نخستین دوره این رقابت‌ها از 11 تا 28 اسفند ماه 1401 در جزیره کیش و با حضور 256 شرکت‌کننده برگزار شد که طی آن شاهد حضور تنیسورهای خارجی هم بودیم. همچنین مسابقات جام حذفی آقایان تحت عنوان جام خلیج فارس از 24 بهمن تا 8 اسفند ماه در مجموعه ورزشی المپیک کیش با حضور 138 تیم طی 14 روز را در برنامه داشتیم که با قهرمانی نیرو تابلو ریلی به پایان رسید. برگزاری مسابقات جام حذفی بانوان (جام خلیج فارس) از 14 تا 23 بهمن ماه در مجموعه ورزشی المپیک کیش با حضور 53 تیم طی 10 روز با قهرمانی تیم یر به یر بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

عزیزی ادامه داد: در سالی که گذشت شاهد برگزاری 9 رویداد بین‌المللی در رده سنی کمتر از 18 سال بودیم که طی آن بیش از هزار و 100 تنیسور پسر و دختر از کشورهای ایران، رومانی، آمریکا، مالی، روسیه، ترکیه، اسپانیا، بلژیک، فرانسه، مراکش و کانادا با هم به رقابت پرداختند که با کسب عناوین برتر از سوی نمایندگان کشورمان همراه بود. مسابقات لیگ تنیس ساحلی با حضور 14 تیم از 19 تا 23 بهمن هم برگزار شد که با قهرمانی نماینده انزلی به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات جایزه بزرگ هزار امتیازی در بخش آقایان با حضور 798 بازیکن و در بخش بانوان با حضور 218 تنیسور به میزبانی استان‌های تهران، البرز، اصفهان و خراسان رضوی و افزایش تعداد نفرات دریافت‌کننده کد عضویت جهت شرکت در مسابقات از 800 به سه هزار و 850 نفر در فاصله زمانی سال 1399 تا شش ماهه نخست 1402 و برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی با هدف ارتقای مربیان، از دیگر برنامه‌های فدراسیون در این مدت بوده است، همچنین مجموع مربیان سازمان یافته از سال 1401 تا به امروز 680 نفر ثبت شده است و در تلاش هستیم تا در همه بخش‌ها رشد معقولی داشته باشیم.

وی یادآور شد: برگزاری دوره آشنایی با مبانی آمادگی جسمانی ویژه مربیان تیم‌های ملی تنیس در آکادمی ملی المپیک با حضور 35 مربی و 9 مدرس، صعود از گروه چهار به گروه سه آسیا و اقیانوسیه در سال 1400 و تثبیت جایگاه تیم ملی در این گروه،‌ برگزاری دو هفته مسابقه تور جهانی مردان و اردوی تمرینی مشترک با تیم منتخب روسیه و حضور مربی خارجی در اردو و مسابقات و در نهایت صعود به گروه دوی جهانی پس از 50 سال آنهم با قهرمانی بدون شکست در سریلانکا، بخش دیگری از تلاش‌های صورت گرفته طی چند وقت اخیر است.

رئیس فدراسیون تنیس افزود: در سال 1401 در مجموع 65 تنیسور را در قالب تیم‌های ملی به رقابت‌های برون مرزی اعزام کردیم تا در رویدادهای مختلف به میدان بروند که با توجه به هزینه ارزی، بار مالی سنگینی برای فدراسیون به همراه داشت، اما این روند باید ادامه داشته باشد، چرا که اهداف کلانی داریم که باید به آن برسیم. در سال جاری و طی ماه‌های گذشته این رقم به 71 ورزشکار افزایش یافته است و پیش‌بینی‌ می‌کنیم تا پایان سال جاری و با توجه به تقویم مسابقات این تعداد به 120 تنیسور افزایش یابد. در همین سال دوره‌های مختلف آموزشی با هدف ارتقای دانش‌افزایی مربیان و جامعه تنیس مورد تأکید و توجه قرار گرفت که در مجمع بعدی آمار آن به اطلاع اعضای مجمع خواهد رسید. برگزاری 12 مجمع استانی به‌صورت حضوری و تعیین تکلیف هیئت‌های استانی، برگزاری سه دوره مسابقات پیشکسوتان به میزبانی تهران، کیش و مازندران با حضور بیش از 300 شرکت‌کننده، نام‌گذاری مسابقات به یاد پیشکسوتان و تقدیر از نام‌آوران تنیس ایران، توجه به برنامه‌های همگانی در استان‌های مختلف، جلسات و وبینارهای متعدد در راستای طرح‌های استعدادیابی و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از دیگر اقداماتی است که در فدراسیون تنیس ایران محقق شده است.

عزیزی یادآور شد: در اجلاس جهانی دیدارهای متعددی را با مسئولان بخش‌های مختلف داشتیم که از آن جمله می‌توان به دیدار با رئیس فدراسیون جهانی و مدیران دیگر اشاره کرد، در این دیدارها تعاملات و رایزنی‌های خوبی انجام شد که به‌زودی و پس از نهایی شدن آن، نتایج و خبرهای آن به اطلاع علاقه‌مندان این رشته قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز