خبرگزاری کار ایران

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منچسترسیتی - بایرن مونیخ: مچ اندازی توخل و گواردیولا در اتحاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۷۴۹

قهرمان انگلیس و آلمان امشب در ورزشگاه در اتحاد به مصاف هم می‌روند؛ منچسترسیتی در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میزبان بایرن مونیخ است.

به گزارش ایلنا، در حالی که در اروپا تقریباً بی عیب و نقص هستند، هر دو طرف در این فصل برای دفاع از عناوین داخلی خود با مشکل مواجه شده‌اند. منچسترسیتی در آخر هفته 4-1 ساوتهمپتون را شکست داد تا با آرسنال در رقابت قهرمانی لیگ برتر رقابت داشته باشد.

این هشتمین برد متوالی آن‌ها بود و به نظر می‌رسد روند پیروزی‌های سالانه منچسترسیتی در اواخر فصل در جریان است. چهار گل دیگر در آخر هفته به این معنی است که آن‌ها 31 بار در طول این هشت بازی برد موفق به گلزنی شده‌اند.

با وجود ارلینگ هالند در خط حمله و خط دفاعی کم اشتباه، دیدن چنین نتیجه جای تعجب ندارد زیرا دو گل دیگر در ورزشگاه سنت مری، تعداد گل‌های این بازیکن نروژی را به 30 گل در فصل جاری رساند.

بهترین گلزن این تیم در تنها 6 بازی لیگ قهرمانان این فصل 10 گل دیگر به ثبت رسانده اما هالند هرگز برابر بایرن موفقیت چندانی کسب نکرده و در طول مدت حضورش با بوروسیا دورتموند هر 7 بازی را از دست داده است.

هالند در صعود آن‌ها به این مرحله از رقابت‌ها نقش مهمی داشت و در یک شکست 7-0 مقابل حریف آلمانی دیگر یعنی لایپزیگ 5 گل به ثمر رساند تا پیروزی مجموع 8-1 در مرحله یک هشتم نهایی را تایید کند.

سیتی در سال‌های ابتدایی لیگ قهرمانان اروپا بارها با بایرن دیدار می‌کرد و در دو دیدار از سه دیدار خود در اتحاد پیروز شد و تنها شکست آن‌ها در بازی خانگی زمانی بود که سرمربی فعلی‌شان پپ گواردیولا در بازی خارج از خانه همراه غول‌ آلمانی بود.

علیرغم اینکه بایرن در صدر جدول بوندسلیگا قرار دارد، حتی در داخل بوندسلیگا حتی از سیتی هم بهتر بوده و حضور توماس توخل روی نیمکت، هیجان بیشتری را به این مسابقه وارد می‌کند. پیش از او یولیان ناگلزمان موفق شد پاری سن ژرمن را برای رسیدن به این مرحله کنار بگذارد.

اولین بازی توخل در سرمربیگری باعث شد که بایرن به راحتی رقبای قهرمانی یعنی دورتموند را در آلیانز آرنا شکست دهد، اما آنها با شکست در جام حذفی مقابل فرایبورگ، در مرحله یک چهارم نهایی از دی اف بی پوکال خارج شدند.

یکی از وظایف اصلی توخل این است که بایرن را از نظر دفاعی تقویت کند، زیرا آن‌ها در 16 بازی اخیر خود تنها 6 مرتبه دروازه خود را بسته نگه داشته اند و در 5 مسابقه دو یا چند گل دریافت کرده‌اند.

این یک نگرانی است زیرا آن‌ها برای رویارویی با مسلما بهترین تیم هجومی اروپا آماده می‌شوند که در رگه‌های داغ گلزنی با یک مهاجم قدرتمند خاص آماده هستند. توخل در این رقابت‌ها فرم خوبی دارد و به فینال لیگ قهرمانان 2020 و 2021 رسیده است.

فینال 2021 باعث شد که او تیم گواردیولا یعنی سیتی را با چلسی شکست دهد، آن هم تنها چند هفته پس از حذف آنها در نیمه نهایی جام حذفی!

ترکیب احتمالی منچسترسیتی:

ادرسون؛ آکانجی، روبن دیاس، آکه، استونز، رودری، برناردو سیلوا، دی بروین، گوندوغان، گریلیش، هالند

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ:

سامر، پاوارد، دی لیخت، اوپامکانو، دیویس، گورتزکا، کیمیش، سانه، موسیالا، کومان، مولر

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز